Inkluzija u osnovnim školama
Od prvog septembra započela je primena mera koje su usmerene na povećanje dostupnosti i jačanje inkluzivnog obrazovanja u svim školama u Srbiji.
Od prvog septembra započela je primena mera koje su usmerene na povećanje dostupnosti i jačanje inkluzivnog obrazovanja u svim školama u Srbiji.
Na taj način ocekuje se uklanjanje diskriminacije koja se odnosi na nacionalnu, versku, polnu pripadnost, sposobnost, socijalno poreklo, zdravstveno stanje ili neko drugo lično svojstvo pojedinca.
Rezultat je prihvatanje svih razlicčitosti, a to se postiže uz izmene u obrazovanju, jer kvalitet obrazovanja i dostupnost uključuje i decu iz socijalno nestimulativnih sredina, romsku decu, siromašnu, raseljenu, zatim decu i odrasle sa smetnjama u razvoju i invaliditetima i to u okviru redovnog sistema obrazovanja.
Uvođenju inkluzivnog obrazovanja predhodio je period priprema koji se ogledao u jačanju pozitivnog stava prosvetnih radnika prema uključivanju dece iz osetljivih grupa, povećanje znanja i veština nastavnika za rad sa tom decom, izradu novih akata koji regulišu rad škola, izgradnja mehanizama za podršku kako bi se inkluzija što efikasnije sprovela.
Pretpostavljam da je ovaj prvi period otvorio niz pitanja i problema o kojima se možda nije dovoljno razmišljalo prilikom pisanja mera oko inkluzivnog obrazovanja, i postavlja se pitanje koliko su škole uopšte osposobljene za uključivanje pojedinih grupe dece jer oko inkluzivnog obrazovanja u prethodnom periodu pripremani su samo oni koji su vezani za prosvetu, a u pilot projektima osim 9 škola sa teritorije Srbije samo jedna škola je bila iz Novog Sada, a to je OŠ "Sonja Marinković".
Problem je što nisu pripremana deca i roditelji, a ja mislim da je to izuzetno važno kako bi inkluzivno uključivanje bilo što uspešnije.
Posle mesec dana od početka školske godine već se može dati neka ocena oko primene inkluzivnog obrazovanja, kao i osvrt na probleme sa kojima su se suočile škole, deca i roditelji. Kako to sve izgleda u Novom Sadu pitamo člana Gradskog veća za obrazovanje Milana Đukića?
"Od ove školske godine u redovne osnovne škole uključeno je 60 dece sa smetnjama u razvoju i imamo različiute rezultate. Imamo vrlo dobre rezultate sa uključivanjem dece sa invaliditetom i dece iz romske populacije, dok su se kod dece sa smetnjama u razvoju javili problemi zbog nepostojanja samog sistema na centralnom nivou. Mi imamo odlične učiteljice koje su prošle obuku i imaju licence, ali je za taj rad potreban određena vrsta iskustva", navodi Milan Đukić.
Na taj način ocekuje se uklanjanje diskriminacije koja se odnosi na nacionalnu, versku, polnu pripadnost, sposobnost, socijalno poreklo, zdravstveno stanje ili neko drugo lično svojstvo pojedinca.
Rezultat je prihvatanje svih razlicčitosti, a to se postiže uz izmene u obrazovanju, jer kvalitet obrazovanja i dostupnost uključuje i decu iz socijalno nestimulativnih sredina, romsku decu, siromašnu, raseljenu, zatim decu i odrasle sa smetnjama u razvoju i invaliditetima i to u okviru redovnog sistema obrazovanja.
Uvođenju inkluzivnog obrazovanja predhodio je period priprema koji se ogledao u jačanju pozitivnog stava prosvetnih radnika prema uključivanju dece iz osetljivih grupa, povećanje znanja i veština nastavnika za rad sa tom decom, izradu novih akata koji regulišu rad škola, izgradnja mehanizama za podršku kako bi se inkluzija što efikasnije sprovela.
Pretpostavljam da je ovaj prvi period otvorio niz pitanja i problema o kojima se možda nije dovoljno razmišljalo prilikom pisanja mera oko inkluzivnog obrazovanja, i postavlja se pitanje koliko su škole uopšte osposobljene za uključivanje pojedinih grupe dece jer oko inkluzivnog obrazovanja u prethodnom periodu pripremani su samo oni koji su vezani za prosvetu, a u pilot projektima osim 9 škola sa teritorije Srbije samo jedna škola je bila iz Novog Sada, a to je OŠ "Sonja Marinković".
Problem je što nisu pripremana deca i roditelji, a ja mislim da je to izuzetno važno kako bi inkluzivno uključivanje bilo što uspešnije.
Posle mesec dana od početka školske godine već se može dati neka ocena oko primene inkluzivnog obrazovanja, kao i osvrt na probleme sa kojima su se suočile škole, deca i roditelji. Kako to sve izgleda u Novom Sadu pitamo člana Gradskog veća za obrazovanje Milana Đukića?
"Od ove školske godine u redovne osnovne škole uključeno je 60 dece sa smetnjama u razvoju i imamo različiute rezultate. Imamo vrlo dobre rezultate sa uključivanjem dece sa invaliditetom i dece iz romske populacije, dok su se kod dece sa smetnjama u razvoju javili problemi zbog nepostojanja samog sistema na centralnom nivou. Mi imamo odlične učiteljice koje su prošle obuku i imaju licence, ali je za taj rad potreban određena vrsta iskustva", navodi Milan Đukić.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Vesti
Peticijom za prava životinja
29.01.2011.•
2
Nedavno doneta Uredba o uslovima pod kojima se drže kućni ljubimci izazvala je pravu buru među Novosađanima.
Kuda sa kućnim ljubimcima?
20.01.2011.•
21
Pre par meseci grupa građana pokrenula je inicijativu za promenu određenih članova gradske Uredbe o držanju kućnih ljubimaca u stanovima. Ovom inicijativom pokrenulo se pitanje uvođenja pasa u liftove u višespratnim zgradama i predviđen prostor za kučice za ljubimce u dvorištima.
Učenici se prepucavaju preko Facebooka
30.12.2010.•
1
Prošle nedelje smo počeli priču o nasilju na internetu, a da li ova vrsta nasilja postoji među đacima novosadskih škola, pitali smo psihologa srednje škole "Svetozar Miletić" Natašu Čeri Vidaković.
Nasilje preko interneta
24.12.2010.•
3
Uz sve dobre stvari koje nam je donela nova tehnologija i kompjuteri, suočeni smo i sa negativnom pojavom, koja je prema nekim podacima sve češća, a tiče se nasilja preko interneta.
Šta raditi tokom zimskog raspusta?
16.12.2010.•
8
Od sledeće nedelje, đaci novosadskih i srednjih škola završavaju prvo polugodište i od 24. decembra počinje zimski školski raspust.
Šta vas muči?
09.12.2010.•
8
Prošle nedelje smo čuli od gradskog ombudsmana Aleksandra Grujića, zbog čega mu se najčešće obraćaju Novosađani. A danas ćemo čuti glas naših sugrađana....šta je to što njih muči?
Šta muči Novosađane?
03.12.2010.•
0
Novi Sad kao i svaki grad, pored svih pozitivnih stvari koje nudi svojim sugrađanima, svakodnevno stanovnike jednog grada suočava i sa nizom problema. Novosađani neke od problema pokušavaju da reše sami, za rešavanje nekih se obraćaju nadležnim institucijama, a za pojedine potraže pomoć zaštitnika građana Aleksandra Grujića.
Šta sa poplavljenim podrumima?
27.11.2010.•
1
U pojedinim delovima grada u podrumskim prostorijama pojavljuje se voda, naročito u periodima kiša. Prema rečima nadležnih iz JKP Stan tada se dnevno prijavi i preko 100 takvih poplava, a JKP Stan ima samo 15 pumpi za ispumpavanje vode.
COOLIST - Četrnaesta emisija
18.11.2010.•
0
Četrnaesta emisija koju realizuje Fond za razvoj kulture i stvaralaštva dece i omladine - COOLISTPoslušajte emisiju
{mp3}OCD/04.coolist/14{/mp3}
Ko kontroliše rad Skupštine stanara?
11.11.2010.•
7
U urbanim sredinama kakav je Novi Sad, veliki broj sugrađana živi u višespratnicama čije je održavanje neophodno. O zgradama kao i o kućama treba voditi računa.
COOLIST - Trinaesta emisija
11.11.2010.•
1
Trinaesta emisija koju realizuje Fond za razvoj kulture i stvaralaštva dece i omladine - COOLISTPoslušajte emisiju
{mp3}OCD/04.coolist/13{/mp3}
Ko ima pravo na godišnju stanarsku kartu za parking?
04.11.2010.•
4
Veliki problem Novosađanima predstavlja pronalaženje slobodnog parking prostora, ali ne samo u užem centru, već i u stambenim delovima grada koji su na osnovu rešenja Uprave za saobraćaj i puteve ušli u organizovani sistem parkiranja.
COOLIST - Dvanaesta emisija
04.11.2010.•
0
Dvanaesta emisija koju realizuje Fond za razvoj kulture i stvaralaštva dece i omladine - COOLIST
Poslušajte emisiju
{mp3}OCD/04.coolist/12{/mp3}
Šta radi ombudsman?
28.10.2010.•
0
Zaštitnik prava građana - ombudsman u Novom Sadu počeo je sa radom ovog meseca u kancelariji u ulici Vojvođanskih brigada 17.
COOLIST - Jedanaesta emisija
28.10.2010.•
0
Jedanaesta emisija koju realizuje Fond za razvoj kulture i stvaralaštva dece i omladine - COOLISTPoslušajte emisiju
{mp3}OCD/04.coolist/11{/mp3}
Čeka se izmena odluke o kućnim ljubimcima
22.10.2010.•
2
Grupa građana pokrenula je inicijativu da se promene određeni uslovi pod kojima se drže kućni ljubimci u Novom Sadu, a koji su po rečima Milenka Ranina koji je govorio u ime sugrađana koji drže kućne ljubimce diskriminišući.
COOLIST - Deseta emisija
21.10.2010.•
2
Deseta emisija koju realizuje Fond za razvoj kulture i stvaralaštva dece i omladine - COOLISTPoslušajte emisiju
{mp3}OCD/04.coolist/10{/mp3}
Lepše je sa kulturom
14.10.2010.•
0
Za decu se organizuju mnogobrojne manifestacije muzičkog, zabavnog i kulturnog tipa, organizuju se pozorišne predstave koje deca mogu da odgledaju i u samim školama, muzičke svečanosti čiji su učesnici deca, pokrenuti su i finansirani različiti projekti koji uključuju decu na različite načine. Škole su u vecini slucajeva dobro informisane o ovakvim dešavanjima.
COOLIST - Deveta emisija
14.10.2010.•
1
Deveta emisija koju realizuje Fond za razvoj kulture i stvaralaštva dece i omladine - COOLISTPoslušajte emisiju
{mp3}OCD/04.coolist/09{/mp3}
Kako funkcionišu razredi u kojima ima po 38 učenika?
08.10.2010.•
0
Mesec dana je prošlo od početka školske godine. Završeno je formiranje razreda, pojedini učenici su promenili škole smerove grad i sad su razredi brojčano završeni .
Komentari 9
Branislav roditelj
Jel mi to skolujemo buduce izaslanike , strucne timove za pregovore sa EU.
Aleksandra
IVANA STANKOVIC FORSBERG
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar