Obavezan novi atest za plin u kolima

Svi vozači koji su pre pet i više godina ugradili plinske uređaje u automobile i dobili atest za TNG sistem moraće ponovo da dobiju atest da bi mogli da registruju svoje vozilo. Svi oni će biti izloženi i dodatnom trošku od minimum 6.000 dinara, jer toliko košta ponovni atest i nova kontrola plinskog uređaja.

Svi vozači koji su pre pet i više godina ugradili plinske uređaje u automobile i dobili atest za TNG sistem moraće ponovo da dobiju atest da bi mogli da registruju svoje vozilo. Svi oni će biti izloženi i dodatnom trošku od minimum 6.000 dinara, jer toliko košta ponovni atest i nova kontrola plinskog uređaja.

Poseban problem biće u tome da li će ovlašćeni centri za ispravnost vozila imati dovoljno kapaciteta da izvrše atestiranje plinskih uređaja.

Srđan Bakliža iz Kragujevca kaže za "Blic" da je još skuplje prošao, jer ne samo da će platiti 6.000 za atest, nego mora da menja i kompletan plinski uređaj, pa će ga kompletna registracija vozila koštati preko 30.000 dinara.

"Pre tri dana otišao sam na redovan tehnički pregled pred registraciju vozila, ali su me vratili pod obrazloženjem da je neophodno da se uradi atest TNG sistema na vozilu ukoliko je ugrađen pre pet godina. Nije mi jasno zašto to moram da uradim, kad mi atest važi do 2017. Kad sam otvorio haubu rekli su mi da će najverovatnije da se menjaju creva isparivača na uređaju jer ne poseduju homologacioni broj. Posle toga kažu mi i da boca radi savršeno i nije havarisana, ne može da bude u autu jer se ne slaže sa novom homologacijom i da moram da promenim i bocu za dodatnih 110 evra - to je pljačka", kaže Bakliža za "Blic".

Radivoje Pešić, rukovodilac Centra za tehničku ispravnost vozila Fakulteta inženjerskih nauka u Kragujevcu, kaže za beogradski list da je ovaj namet samo primena zakona koji je donesen još pre četiri godine.

"Zakonom o bezbednosti saobraćaja predviđeno je jasno da vlasnici vozila koja imaju i gasni pogon moraju da u roku od pet godina dovezu vozilo na periodičan pregled. Ti uređaji i vozila koja imaju TNG uređaje moraju da se pregledaju u datom roku, ali ne dužem od pet godina", kaže Pešić.

Prema njegovim rečima, jedno vreme su čak i vozila sa TNG uređajima ugrađenim pre dvadeset godina prolazila tehnički pregled iako je takva boca realno bila prava bomba na putu. Agencija za saobraćaj samo je naložila da se zakon poštuje i kontrola mora da se izvrši.

Pešić kaže da je jedna plinska boca pod pritiskom od 30 bara i bilo kakva neispravnost može da dovede do katastrofalnih posledica.

U nekim starim uverenjima organizacije koje su vršile ispitivanje bez ikakvog pravnog osnova određivale su rok važenja uverenja, ali ovaj podatak nema uticaj na obavezu posedovanja potvrde, odnosno stranka mora da ima potvrdu i u slučaju kada nije istekao navedeni "rok važenja" uverenja, a protekao je duži period od pet godina, saopšteno je iz Agencije za saobraćaj.

  • Dejan

    25.07.2022 15:56
    Pitanje
    Na mom autu je fabrički gas upisan je i u saobracnoj mecu vremenu istice 10 godina. Pa me zanima da li moram da menjam bocu jel je moja prohromska ako budem menjao ta nova boca ce da bude gora 20 puta od ove sto imam na kolima.
  • milan

    30.06.2020 22:54
    reket
    u boci je gas u tecnom stanju,pritisak do 1 bar.boce se ispituju na 30 bara.ako su u gepeku mogu da sluze koliko i auto 30-50god.boce u industriji i duze.u srbiji se ne atestira plinski uredaj ,ni boca,vec se samo slika da bi se otele pare.zakoni se ne donose javnom raspravom,vec u kafani da bi se punili dzepovi masovnom pljackom gradana od lopova i kriminalaca,sto predstavlja reket.u amss se ubijahu od i zbog para i nerada.pljacka,prevara i otimacina stavljena je u pravne okvire.
  • mika

    29.08.2018 11:38
    kakve veze ima ...
    Kakve veze ima antena, šoferšajbna, ulubljena vrata, neispravnost sistema za vezivanje pojasa, svetla i td sa atestom ili re atestom plina. Da li ima negde da se pročita šta sve mogu da gledaju tj daju zamerke ili im je dato na volju da rade šta hoće.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

U štrajku i advokati iz Niša

Advokatima iz Beograda i Šapca, koji štrajkuju zbog usvajanja i načina usvajanja izmena Krivičnog zakonika, pridružiće se i kolege iz Niša.