Despotu Vraniću ukinuta presuda za smrt troje mladih u udesu kod Merkatora
Kako se navodi u saopštenju suda, prihvaćena je žalba branioca okrivljenog, advokata Tatomira Lekovića iz Kragujevca, i ukinuta presuda Višeg suda u Novom Sadu, kojom je okrivljeni osuđen na osam godina zatvora zbog krivičnog dela teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja.
Sud je naveo da je predmet vraćen na ponovno suđenje, a istovremeno je Vraniću produžen pritvor koji mu se računa od 9. aprila 2014. godine i trajaće do nove odluke suda.
"Osnovni razlog zbog kog je žalbeno veće donelo odluku o ukidanju prvostepene presude je postojanje bitnih povreda krivične procedure, zbog čega se prvostepena presuda morala ukinuti. Izreka presude je nerazumljiva, a u obrazloženju presude odlučne činjenice nisu utvrđene, odnosno presuda nema razloge o odlučnim činjenicama ili su ti razlozi u znatnoj meri protivrečni ili nejasni, na šta se osnovano ukazuje u žalbi", stoji u saopštenju suda, koji je odluku doneo još 2. septembra, ali je tek sada objavljena.
Podsetimo, Vranić je osuđen zbog izazivanja sudara u kojem su poginuli Milica Ležimirac, Vladica Matović i Aleksandar Marić. Tokom suđenja je izjavio da se ne oseća krivim. Rekao je da je vozio do 90 kilometara na sat i da nije pio alkohol, a prisustvo alkohola u krvi pravdao je time da je posle sudara, u šoku, usled žeđi, uzeo flašu rakije koju je imao u kolima i popio trećinu.
Po mišenju veštaka, Vranić je vozio brzinom od oko 177 kilometara na sat, a izmereno je da je tom prilikom imao 1,47 promila alkohola u krvi.
Komentari 64
Novosadjanin
Iz pocetka sam bio jako protiv dece iz Golfa koja su prosla kroz crveno, i osudjivao njih vise od Vranica.Jer su prakticno oni ili ti on vozac izazvao nesrecu, da nije prosao na crveno Vranic bi proleteo i 300 na sat kroz raskrsnicu i niko ne bi stradao.Ali, se meni desila situacija u sred bela dana kada sam se vracao sa posla, na istom semaforu, isao sam iz istog pravca kao i Golf, i stao uredno na crveno kao i nekolicina kola.Kada se upalilo zeleno svetlo svi smo krenuli, medjutim nakon par sekundi, neki su vec bili debelo u raskrsnici, se pali zuto i pocinje da trepce i nakon par sekundi se opet pali crveno...dok se ovima iz suprotnog smera nije nikako gasilo zeleno.Kocenje, sviranje, skripa kocnica, u jednom momentu HAOS! Ove u raskrsnici je samo Bog spasao! I onda shvatim da se verovatno ista situacija desila i njima, s tom razlikom sto u ovom slucaju nije bilo nekog Vranica koji je isao 177 km/h, nego ljudi koji su se kretali normalnom brzinom i koji su uspeli da zakoce na vreme.
Sto ce reci da se slazem da je odgovornost podeljena,takodje da je kriv i taj neko ko odrzava semafore, i eto odgovora zasto se ne pokazuje snimak kamera od Spensa, odnosno druge strane Cara Lazara.
Boško
G
Svako ko krši bilo koji saobraćajni propis čini prekršaj a ne krivično delo. Tek kada prekršaj pređe u nešto više, npr. gubitak života, to se karakteriše kao krivično delo i ide pred sudiju krivičnog suda umesto prekršajnog.
Poginuli vozač je ušao u raskrsnicu dok je drugom pravcu bilo trepćuće zeleno. To ne dokazuje da je njegovom pravcu bilo crveno, jer postoji mogućnost da je semafor bio u kvaru pa je pokazivao takođe zeleno, ili ništa, a u izveštaju ZIG-a stoji da nemaju mogućnost da utvrde da li je semafor bio ispravan u momentu pre nesreće. Ovo je nešto što se zove "nepredviđena okolnost u saobraćaju". Svi vozači su dužni da se pridržavaju saobraćajnih propisa kako bi u slučaju nepredviđenih okolnosti mogli da reaguju adekvatno kako bi se sačuvali ljudski životi i imovina.
Dok je poginuli vozač mogao da se nađe u raskrsnici usled "više sile", vozač ubica je isključivo svojevoljno upravljao vozilom sumanutom brzinom 177 km/h naseljenim mestom pod dejstvom alkohola i nije mogao reagovati na bilo kakve okolnosti čime je ugrozio svakog učesnika u saobraćaju, čak i ako su sami u prekršaju. Ovo lice sa više prijava iza sebe ne može da samo odgovara prekršajno jer je njegov svesan i nameran prekršaj doveo do smrti tri osobe, te je stoga krivično delo za koje mora da odgovara ugrožavanje javnog saobraćaja sa smrtnim posledicama sa propisanom zatvorskom kaznom do 12 godina.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar