Iako je imao polisu osiguranja, Novosađanin mora da plati 7.200 evra bolnici
On je sa porodicom 1. jula otputovao u Kasteljon u Španiji, a prethodno je kupio polisu "Dunav osiguranja".
Drugog dana boravka u Španiji dobio je bolove u stomaku. U bolnici mu je konstatovan početak sepse usled perforacije debelog creva. Jovan za 021 kaže da su stomačni problemi počeli dva dana pred put.
"Par dana me je boleo stomak pa sam 29. juna otišao kod lekara u "Zmaj Ognjena Vuka". Lekar mi je rekao da je verovatno u pitanju stomačni virus, i pošto je znao da putujem, rekao mi je da naknadno dođem na kontrolu. U međuvremenu mi je bilo bolje, krenuli smo na put i desilo se šta se desilo", rekao je Jovan.
Nakon teške operacije u privatnoj španskoj bolnici, Jovan je 36 sati držan u veštačkoj komi, a potom je 15 dana proveo u bolnici. Ispostavljen mu je račun za troškove lečenja u iznosu od preko 13.000 evra.
"Moja supruga je sve vreme bila u komunikaciji sa "Dunav osiguranjem" i njihovom asistenstskom kućom "Coris". Posle nekoliko dana "Dunav" je platio deo troškova, oko 5.770 evra, da bi me u septembru obavestili da ostatak moram da platim sam, jer je njihov interni lekar-cenzor ustanovio da sam ja pre puta bio hronično bolestan, da sam bio upućen na dalje lečenje na koje nisam otišao i da zato oni ne žele da pokriju celu sumu", priča on.
U "Dunav osiguranju" za 021 potvrđuju svoj stav u slučaju Jovana Vasiljevića.
"Prema proceni ovlašćenog lekara cenzora, utvrđeno je da se u konkretnom slučaju radi o hitnoj hirurškoj intervenciji, te osiguravač donosi odluku da na ime životne ugroženosti uvaži do tada nastale bolničke troškove do visine od 5.771,47 evra. Uvidom u zdravstveni karton osiguranika konstatovano je da se on neposredno pre odlaska na put obratio lekaru zbog jakih bolova u stomaku, te da je kontrolni pregled zakazan. Međutim, osiguranik je otputovao u Španiju gde je hitno operisan. Na osnovu navedenih podataka, zaključeno je da je osiguranik sa akutnim stomačnim oboljenjem, protivno predlogu izabranog lekara, napustio lečenje i bolestan krenuo na put. Time su se stekli uslovi za isključenje obaveze osiguravača", navodi se u odgovoru ove osiguravajuće kuće Portalu 021.
Vasiljevićevoj porodici ostaje nejasno zašto je "Dunav" pokrio samo deo troškova, kada je ceo njegov boravak u bolnici bio sa ciljem da se njemu spasi život, a u polisi stoji da će osiguravajuća kuća pokriti ceo iznos u slučaju da je ugrožen život.
"Neozbiljno je sa njihove strane da pokriju deo troškova, kao da je meni boravak u bolnici do pola bio sa ciljem spasavanja života, a od pola sa ciljem da se izležavam. Uostalom, zbog čega mene uvlače u to, kada po zakonu troškove treba da regulišu osiguravajuća kuća i data bolnica, a ne meni bolnica da šalje zahtev da im platim ostatak", jasan je Jovan.
Ovakve situacije česte su u praksi, kaže za 021 Mladen Alfirović iz Udruženja za zaštitu potrošača. On napominje da osiguravajuće kuće imaju dobro razrađen sistem putem kojih njihovi lekari i pravnici daju stručna mišljenja takva da je štetu od osiguranja teško naplatiti.
"Potrošači se često žale na finansijske usluge, a ponajviše na osiguravajuće kuće. Ono što mi savetujemo je da se prvo pismeno obrate osiguravajućoj kući, a zatim i Narodnoj banci Srbije, pa ako se ni na taj način ne reši spor ostaje jedino da se građanin obrati sudu i na taj način ostvari svoja prava", rekao je Alfirović.
Dodajmo da je Vasiljević uputio prigovor "Dunav osiguranju", koje je njegovu žalbu odbilo i prvostepeno i drugostepeno. Zatim se obratio i Narodnoj banci Srbije, koja je odgovorila da ona ne može biti medijator u mirnom rešavanju spora, te Vasiljeviću ostaje da postupak pokrene pred nadležnim sudom.
Autorka: Gordana Ćosić (gocacosic@021.rs)
Komentari 54
dragan
japi
Danijela
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar