Duplo više pritužbi na rad banaka

U prva tri meseca ove godine Centar za zaštitu korisnika finansijskih usluga primio je 714 pritužbi i preuranjenih prigovora na rad banaka i osiguravajućih društava.
To je oko 50 odsto više nego u istom periodu prošle godine, a svaki deseti prigovor je rešen u korist klijenata. 
 
Najveći broj primedbi se odnosio na zloupotrebe kartica, kreditnu sposobnost i tarife banaka. Kod osiguravajućih kuća najveće primedbe su u vezi sa visinom štete i polisama osiguranja. 
 
Centar za zaštitu korisnika naglašava da određeni broj banaka i dalje ugovara visinu kamatne stope koja se primenjuje u slučaju kašnjenja, iako se Zakonom o zaštiti korisnika finansijskih usluga primenjuje kamata koja je utvrđena republičkim propisom. Naime, neke banke se odlučuju da plate kazne, ali da zadrže visoke kamatne stope koje se kreću i do 80-90 odsto godišnje.
 
Iz tih razloga su predložene i određene korekcije. Da se ne bi zavisilo od zateznih kamata mora postojati dobra kreditna istorija. Ako već dođe do kašnjenja i do loše kreditne istorije, loš kreditni dosije stajaće najmanje tri godine posle otplate ili raskida kredita s bankom.
 
Udruženja potrošača i klijenata naglašavaju da je stvarnost daleko od one prikazuje Centar za zaštitu korisnika finansijskih usluga. Naime, oni tvrde da banke jednostrano podižu kamate, nepravilno ih obračunavaju i da naplaćuju fantomske tarife. I pored svega toga, u Udruženju građana zaduženih u švajcarcima "Efektiva" kažu da ne postoji pravi odjek problema koji nastaju zbog bankarskih manipulacija.
 
"Najčešće se klijent obraća banci sa nekom pritužbom, banka mu odgovori u nekom roku, on ne bude zadovoljan odgovorom i upućuje žalbu Centru, koji dalje tu istu pritužbu uputi banci. Zatim banka Centru odgovara isto što i klijentu i to se onda uzima kao definitivan odgovor banke. Svega deset odsto prigovora je proglašeno neosnovanim", kažu u "Efektivi".
 
Međutim, Sanja Švonja iz Kredi agrikol banke podseća da postoje predugovori, te da klijenti imaju mogućnost da u roku od 14 dana odustanu od kredita.
 
"Ukoliko klijent primeti da nakon toga nešto nije u redu, procedura je takva da treba najpre da se obrati finansijskoj ustanovi s kojom sarađuje. Uglavnom su to banke i osiguravajuće kuće. Tada klijent treba da uputi dopis u vidu prigovora u kojem treba da navede šta nije u redu. Zakonska procedura nalaže bankama da u roku od 15 dana odgovore na takve prigovore", zaključila je Švonja.
 
Podsećamo da je u Srbiji registrovano sedam miliona tekućih računa i 1,2 miliona kreditnih kartica. Visina kredita plasiranih stanovništvu iznosi šest milijardi evra.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Kina zabranjuje kupovinu od Boinga

Kina je naložila svojim avio-kompanijama da obustave sve buduće isporuke aviona američkog proizvođača Boing, kao odgovor na nove američke carine koje je predsednik Donald Tramp uveo na kinesku robu.

Prada kupuje modnu kuću Versaće

Italijanska modna kuća Prada saopštila je da je postigla "definitivni dogovor" sa američkom grupom Kapri Holdings o preuzimanju 100 odsto čuvene marke Versaće za 1,25 milijardi evra.