To je bio dovoljan razlog da Komisija za zaštitu konkurencije pokrene kontrolu konkurencije na tržištu trgovine na malo u prodavnicama hrane, pića i duvana. Ovim proverama utvrdiće se kako se poslovne veze između trgovaca i dobavljača odražavaju na cene, asortiman i raznovrsnost ponude na rafovima.
Prvi put stručnjaci Komisije će ući u radnje svih formata - od dućana do hipermarketa i to u svim gradovima u Srbiji. Posebnu pažnju posvetiće ugovorima koje trgovci imaju sa dobavljačima. Proveravaće se da li neki dobavljači imaju povoljniji tretman, da li pojedini svoju robu mogu da naplate pre drugih, pišu
Novosti.
Komisija bi trebalo da prekontroliše i da li se posebno plaća smeštaj na najatraktivnijim gondolama ili se naplaćuje sam ulaz u radnje. Posao Komisije biće da utvrdi i kako privatne robne marke koje imaju trgovci utiču na konkurenciju tržišnih igrača.
- Ova analiza je značajna s obzirom na to da trgovina na malo predstavlja sektor kod koga je, možda najviše, izražen značaj za same potrošače. Osim toga u poslednjih desetak godina u Srbiji došlo je do značajnog ukrupnjavanja na tržištu maloprodaje i distribucije prehrambenih proizvoda, što se odrazilo i na komercijalne odnose između maloprodavaca i njihovih dobavljača, kao i na značajnu koncentrisanost na ovom tržištu. Upravo je ukrupnjavanje tržišta dovelo i do rasta cena - navodi se u saopštenju Komisije.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar