Korisnici "Dajnersa" ne mogu da pobegnu od dugovanja firmi u stečaju

Većina korisnika kartica "Dajners klub internešenela", kompanije koja je pre dva dana podnela zahtev za stečaj, ovih dana je u velikom problemu.
Takvih građana je u Srbiji 35.000. Onima koji su ove kartice koristili za preživljavanje ili krpljenje kućnog budžeta preostaje samo da izmiruju pozamašna mesečna zaduženja, bez mogućnosti da i dalje koriste novac sa kartice i da njome plaćaju.
 
Inače, svi korisnici ovih kartice juče su počeli da dobijaju SMS obaveštenja da svoje mesečne obaveze mogu da izmire uplatom na šalterima Adiko i OTP banke. Većina je u dilemi da li je ovo siguran način, budući da je "Dajners" u stečaju. Dušan Uzelac, direktor finansijskog portala "Kamatica", savetuje svim korisnicima ovih kartica da se prema informaciji o stečaju "Dajners klub internešenela" ne ophode kao prema mogućnosti izbegavanja obaveza.
 
"Ugovorom su se obavezali da će izmirivati svoje račune. Nove okolnosti tu ništa ne menjaju. Rate će kad-tad doći na naplatu. Zato je važno da gledaju kako to da završe u skladu sa ugovorom i da ne narušavaju finansijsku konstrukciju", objašnjava za Politiku Uzelac.
 
Stečajne aktivnosti donose i novine, tako da bi svi oni koji su u zaostatku ili ne izmiruju na vreme obaveze prema "Dajnersu" trebalo što pre to da urade, naglašava Uzelac. Može se očekivati veći pritisak za naplatu potraživanja, kako bi se namirili poverioci.
 
"Građani koji su u prekoračenju uskoro mogu da očekuju poziv i pisano obaveštenje da izmire obaveze. To je logično jer stečajna uprava polazi upravo od toga ko im duguje i kome duguju. Ipak, smatram da će najveći pritisak generisati poverioci. Za razliku od drugih kartičara iza kojih stoje banke (koje bi u ovom slučaju bile odgovorne), 'Dajners' je specifična forma koja nije vezana za banku i sva odgovornost je na njima", objašnjava Uzelac i dodaje da je veliko pitanje da li će se posle ovog kraha oporaviti na našem tržištu i da li će ih neko posle svega prihvatiti u platni sistem.
 
I "Dajners" je juče savetovao korisnike da redovno izmiruju dospele obaveze, kako bi izbegli eventualne naknadne troškove koji mogu da se pojave u slučaju neplaćanja. "U trenutku službenog otvaranja stečajnog postupka, nadležnost svih organa upravljanja, rukovođenja i zastupanja preuzima imenovani stečajni upravnik po službenoj dužnosti. Dalje odluke u vezi sa poslovanjem DCIB-a biće u njegovoj nadležnosti", kažu u ovoj kompaniji.
 
Detaljnije čitajte u današnjem izdanju Politike.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Open AI razmatra da ubaci reklame u Chat GPT

Kompanija za razvoj veštačke inteligencije Open AI razmatra uvođenje reklama u svoj ključni proizvod Chat GPT kako bi zaradila više novca u skladu sa planovima o većoj profitabilnosti.