Zapaženo je, kaže se u izveštaju Narodne banke Srbije, za prvo tromesečje obraćanje korisnika sa zahtevima da se izvrši analiza osnovanosti obračuna naknada, bilo je pritužbi i na njihovu visinu, a koje je korisnik dužan da plaća tokom celog perioda trajanja ugovornog odnosa. Najčešće je reč naknadi za održavanje tekućeg računa, čije je otvaranje uslov za odobravanje kredita. Zatim, naknada za praćenje (administriranje) kredita na mesečnom ili godišnjem nivou, naknada za slanje pisma opomene usled neurednog izmirivanja obaveza po kreditu.
- U slučajevima kada je utvrđeno da su banke naplaćivale naknade za slanje pisama opomena, koje nisu bile ugovorene zaključenim ugovorima, banke su potraživanja po tom osnovu naknadno otpisivale. Takođe, korisnici su se obraćali pritužbama i u vezi s prevremenom otplatom kredita - kažu u NBS.
Naime, sporni odnos je nastao u slučajevima kada se korisnici nisu banci obratili s pismenim zahtevom za prevremenu otplatu, a druga banka je uplatila novac na ime prevremene otplate. Prilikom otplate pre isteka roka korisnik je dužan da se u skladu sa ugovorom o kreditu, obrati banci s pismenim zahtevom za prevremenu otplatu, jer bez pismenog zahteva i obezbeđenja potrebnog iznosa za zatvaranje kredita banka ne može samoinicijativno da likvidira kredit.
Centru za zaštitu korisnika obraćali su se i žiranti koji u koji u dužem periodu nisu imali saznanja o tome da glavni dužnik ne izmiruje svoje obaveze. Bilo je i pritužbi koje su se odnosile na zahteve za brisanje docnje nakon izmirivanja obaveza po kreditima, kreditnim karticama i tekućim računima, kao i za korekciju prijavljenih podataka Kreditnom birou. A u slučajevima gde je bilo nepravilnosti, one su i uklonjene.
Kada je reč o tekućim računima, najčešće se žalbe odnose na nemogućnosti zatvaranja tekućeg računa, koji su određeno vreme bili bez prometa, odnosno zaduživani su za naknadu za održavanje tekućeg računa i kamatu.
Inače, za tri meseca ove godine, Centru su se obratila 990 građana, a najveći broj 621 imalo je pritužbi i pitanja na rad banaka.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 1
goran
Kada sam zatvarao račun u jednoj banci službenik je od mene uzeo platnu karticu, malo kucao po računari i rekao da je sada račun zatvoren. I doviđenja. Na moje pitanje kako da budem siguran da je tako odgovorio je da nema razloga da me laže, a potvrda košta 200 din. Nakon 30 min rasprave i konsultovanja došla je šefica i presekli su karticu makazama. (Mada to nije običaj kako rekoše.)
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar