Komisija traži da za automobile i terenska vozila prosek emisija CO2 padne za 30 odsto do 2030. godine, sa međuciljem za smanjenje od 15 odsto do 2025. Te predloge još treba da razmotre zemlje članice i Evropski parlament pre nego što budu usvojeni.
Nove restrikcije deo su glavnih mera koje je Komisija predstavila u svom paketu "Čista mobilnost" koji ima dvostruki cilj - uspešno odgovoriti na obaveze koje je EU preuzela prema Pariskom sporazumu o klimi, a takođe i podstaći sektor vozila na čistu energiju, što se smatra strateškim potezom. EU se u okviru Pariskog ugovora obavezala da će smanjiti emisije ugljendioksida za 40 odsto do 2030. u odnosu na nivo iz 1990. godine.
Posle skandala dizelgejt, posle koga su se nizala otkrića o razlici između deklarisane emisije zagađujućih gasova automobila i stvarne količine tih gasova koji se ispuštaju na putevima, EU takođe nastoji da povrati kredibilitet u svoj automobilski sektor.
Prema Evropskom udruženju proizvođača automobila (ACEA), u Evropi je 2015. na saobraćajnicama bilo samo 0,1 odsto električnih i 0,4 hibridnih vozila. Poslednji podaci prodaje novih automobila su malo više ohrabrujući. U drugom tromesečju ove godine nove registracije hibridnih i električnih vozila su znatno porasle u odnosu na godinu dana ranije, za 61,1 odnosno 45,8 odsto, ali ta vozila i dalje čine neznatan udeo u ukupnoj prodaji.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar