Do 2030. vozila u Dubaiju bez vozača
U Dubaiju je registrovano više od milion i po vozila i nije neobično videti Ferarije koji, pored Lamborginija, čekaju na semaforu. Prestonica UAE je već uvela najsavremeniji metro sistem bez vozača koji je prevezao 178 miliona ljudi u prošloj godini.
"Pametnu tehnologiju" koriste neki od proizvođača najluksuznijih vozila i razvija se takvom brzinom da plan zvaničnika UAE nije nerealan.
Automobili "bez vozača" mogli bi da naprave velike probleme hiljadama vozača taksija na ulicama Dubaija jer su zvaničnici naveli da se nova strategija ne bazira na privatnim automobilima, već na taksi vozilima, autobusima i drugim javnim prevoznim sredstvima.
U saopštenju šeika Muhameda Bin Rašida Al Maktuma navodi se da bi "pametan saobraćaj" smanjio troškove prevoza i iskorenio saobraćajne nezgode. Projekat bi mogao da bude udružena avantura Agencije za puteve i transport i Fonda za budućnost u Dubaiju, ali još nema naznaka ko bi mogao da finansira veliki projekat.
"Danas smo predstavili jasnu strategiju koja ima specifičan cilj, a to je pametna vožnja, jedan od pokretača održive ekonomije u UAE", rekao je šeik Muhamed koji se može videti na ulicama prestonice UAE u belom mercedesu G klase s registarskim brojem 1.
Direktor agencije za puteve Matar el Tijer rekao je da je već kontaktiran veliki broj proizvođača "pametnih automobila" i da će biti sprovedene procene izvodljivosti novog načina vožnje u Dubaiju.
Tijer je kazao da je ugovor potpisan sa francuskim proizvođačem automobila bez vozača Izimilom (EasyMil) za testiranje njihovog vozila E-310 koje može da preveze deset putnika i dodao da još nisu ugovorene finansijske obaveze između proizvođača i vlasti u Dubaiju.
Francuski proizvođač automobila nije želeo da potvrdi navode zvaničnika UAE.
Autor: Beta
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar