Britanski Nacionalni institut za zdravlje navodi da je čak i bez smanjenja broja vozila na gradskim saobraćajnicama moguće je napraviti značajne pomake u smanjenju zagađenja u urbanom okruženju. U institutu smatraju da je najvažnije poboljšati prohodnost u vožnji, kako bi se izbeglo često usporavanje i zaustavljanje, odnosno režim stani-kreni, kada motori automobila koji stoje na ulici rade "u leru".
Bolji protok saobraćaja drastično bi smanjio zagađenje vazduha, a to se može postići relativno jednostavnim izmenama u saobraćaju. Navodi se da bi uklanjanje usporivača saobraćaja - takozvanih "ležećih policajaca", dovelo do toga da vozači ređe naglo usporavaju i koče, da bi odmah zatim ubrzavali, čime se ispušta veća količina izduvnih gasova nego kada bi se automobil kretao konstantnom brzinom.
Naravno, ležeći policajci nisu postavljeni bez razloga, već imaju funkciju da povećaju bezbednost u saobraćaju, naročito u blizini škola i obdaništa. Zbog toga se predlaže da se umesto ove vrste usporivača saobraćaja uvedu niža ograničenja brzine u kritičnim zonama gde se sada nalaze ležeći policajci. Na primer, u Velikoj Britaniji u takvim zonama bi se uvelo ograničenje od 32 km/h (20 milja na sat).
Još jedna mera koja bi trebalo da smanji zagađenje vazduha u gradovima je uvođenje zona u kojima bi bio zabranjen rad motora "u leru", što je veliki problem naročito u blizini škola gde roditelji često zaustavljaju svoje automobile kada dovoze decu, ne gaseći pritom motor vozila.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 4
@Pešak
Zagađenje
пола виагре
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar