Velika razlika između oslobađanja štetnih gasova dobijena je zbog primene novih, strožih testova koji se primenjuju na velika vozila u EU, kažu stručnjaci u novom izveštaju. Oni zagovaraju da se isti testovi primene i na automobile.
Zagađenje od azot-oksida odgovorno je za desetine hiljada preranih smrtnih slučajeva širom Evrope, a veliki deo emisije tih gasova proizvode automobili sa dizel-motorima, koji štetne gasove oslobađaju šest puta više od dozvoljenog, prenosi
RTS.
U novom izveštaju Međunarodnog saveta za čist transport, koji je otkrio "Folksvagenov" skandal sa lažiranjem testova emisije štetnih gasova, upoređena je količina oslobađanja azot-oksida iz kamina i autobusa sa onom iz automobila. Otkriveno je da teška vozila testirana u Nemačkoj i Finskoj oslobađaju 210 miligrama azot-oksida po kilometru, u poređenju sa 500 miligrama koliko oslobode moderni dizel-motori na automobilima.
Međutim, pošto teška vozila imaju veće motore i troše više dizela po kilometru, to znači da automobili proizvode deset puta više štetnih gasova po litru.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar