Evropski savet je prevazišao nemačke primedbe i postigao načelnu saglasnost o reformi sistema odobravanja vozila za prodaju u Evropi.
Nacrt dogovora će biti predmet pregovora sa Evropskom komisijom i Evropskim parlamentom gde automobilska industrija ima veliki uticaj.
"Cilj je pre svega građenje poverenja i kredibiliteta u evropski sistem odobrenja", rekao je malteški ministar ekonomije Kris Kardona. Malta je trenutno predsedavajuća zemlja EU.
Novi predlog propisa EU traži smanjenje ovlašćenja nacionalnih regulatora a povećava moć Evropske komisije da testira i proverava vozila da bi se osiguralo poštovanje standarda u emisiji gasova i reagovalo na nepravilnosti.
U saopštenju Evropskog saveta se navodi da će nova pravila "omogućiti komisiji da kažnjava proizvođače i uvoznike do 30.000 evra po vozilu koje ne zadovoljava standarde".
Komisija i države članice su ranije bile meta napada zbog dozvole proizvođačima automobila da opravdaju dugu listu izuzetaka i rupa u pravilima prilikom proveravanja nivoa zagađenja. Iako je EU priznala mogućnost korišćenja naprava za varanje na testovima, Brisel nije reagovao i tvrdio je da je sprovođenje pravila odgovornost nacionalnih regulatora.
Skandal nazvan "Dizelgejt" je nastao kada je u septembru 2015. Folksvagen priznao da je u 11 miliona vozila sa dizel motorima instalirao softver koji je na testovima prikazivao manji nivo emisije štetnih azot-oksida.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar