Iduće godine navršiće se 10 godina od kada je Dablin "na neki način" - piše list - počeo da učestvuje u "Evropskom danu bez automobila", tako što tog dana zatvara jednu stranu jednog trga za "zabavu", što biciklistički aktivisti smatraju "neumesnom šalom".
Dan bez automobila potekao je iz Francuske 1998. godine, da bi ljudi videli kako izgleda grad bez automobila, što se brzo proširilo, te je nastala "Evropska nedelja mobilnosti", u kojoj poslednje dve decenije učestvuje više od 30 zemalja.
Da bi se kvalifikovao za to, svaki grad mora da tog dana za saobraćaj motornih vozila zatvori bar jednu ulicu i prepusti je pešacima i biciklistima.
Dablin učestvuje u tome od 2000. godine, zatvarajući jednu ili dve ulice, ali uspeh je bio mali, uz izveštaje o tome da je baš tog dana na ulicama bilo više vozača nego obično, jer su verovali da će se neko drugi odazvati apelu na "Dan bez automobila", te da će oni moći da lakše prođu.
"Mislim da je pre 10 ili 15 godina u Evropi bilo više entuzijazma i to se, izgleda, malo potrošilo, dok je u Dablinu to uvek bilo nekako mlako", rekao je odbornik "Zelene stranke" Kjaran Kafi, dodavši da je uvođenje neke trajne promene svakako efikasnije od bilo koje jednodnevne manifestacije.
On ipak kaže da su i takve manifestacije korisne, pre svega kao prilika za javnu debatu o tome kako da grad postane prijatniji, naročito za pešake.
Majk Mekilen iz "Dablinske biciklističke kampanje" rekao je da su za "Evropski dan bez automobila" ranije priređivali manifestacije, ali su od toga odustali.
"Nekada smo tog dana pravili i spektakularno takmičenje tako što bi s jednog do drugog kraja grada jedni putovali automobilima, drugi autobusima, a treći biciklima i biciklisti bi uvek pobedili", rekao je on.
"Ali, odustali smo, jer nema ozbiljne namere da se reši 'motorizovana dominacija' gradom", izjavio je Mekilan.
Direktor korisničke službe Udruženja vozača Konor Fognan izjavio je da je Gradsko veće Dablina samo "prihvatilo stvarnost" - da "Dan bez automobila" nema svrhe. On je objasnio da je u Dablinu "toliki nedostatak javnog prevoza, da se taj dan može nazvati i 'Uzmi slobodan dan, ne idi na posao'".
Gradsko veće Dablina je saopštilo da se, umesto priređivanja "Dana bez automobila", zalaže za niz inicijativa za "održivi transport". Ipak, po neku ulicu su u petak zatvorile tri opštine na periferiji Dablina.
"Ajriš tajms" je uz to objavio da se u Dablinu, koji ima više od 1,1 miliona stanovnika, a sa okolnim područjem gotovo dva miliona, za šest godina udvostručio broj građana koji svakodnevno koriste bicikl za lokalni prevoz - sada ih je više od 95.000.
Porastao je i broj korisnika sistema javnih bicikala "Dablinbajk" - sa 4.474 pretplatnika 2010. godine, na sadašnjih 16.285.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar