- Od 2030. godine više nećemo dozvoljavati prvu registraciju vozila s klasičnim motorima, kakvi su danas - rekao je posle prihvatanja "Strategije o alternativnim gorivima u transportu" šef Službe za održivu mobilnost i saobraćanu politiku Ministarstva za infrastrukturu Bojan Žlender.
Slovenija namerava da ograniči maksimalnu dozvoljenu emisiju ugljen-dioksida na 50 grama po kilometru, u šta bi se juče mogli uklopiti samo električni ili hibridni motori. Prelazna mera je, saopšteno je juče, da će od 2025. godine prva registracija putničkih i lakih teretnih vozila biti ograničena samo na ona koja po deklaraciji proizvođača imaju "ukupan ugljenični otisak" manji od 100 grama ugljen-dioksida po jednom kilometru.
Vlada je "uverena da će do 2030. godine automobilska industrija ostvariti izuzetan tehnološki napredak" i proizvoditi automobile s vrlo malim emisijama ugljenika, rekao je Žlender. Taj plan se poklapa sa saopštenjem Grada Pariza o nameri da vozila s motorima na benzin ukloni sa ulica 2030. godine, a vozila na dizela šest godina ranije, 2024.
Norveška ima za cilj da obustavi prodaju vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2025. godine, a Francuska i Velika Britanija do 2040. godine. Vlada Slovenije je objavila na Tviteru da očekuje da će do 2030. godine među putničkim automobilima biti 17 odsto električnih i hibridnih, a ukupno 200.000 takvih vozila.
Slovenija namerava da broj mesta za punjenje baterija električnih automobila poveća sa 227 koliko ih je bilo 2016, na 22.300 do 2030. godine, odlučila je takođe njena vlada.
Slovenija, važna izvoznica automobila francuskog proizvođača "Renoa", ima više od 500 automobila na 1.000 stanovnika, što je jedna od najviših stopa u Evropi.
Električni automobili su već sada deo strategije auto-proizvođača koji nastoje da postignu zahtevne ciljeve smanjenja prosčnog ispuštanja CO2. Sistem je takav da svaki prodati električni automobil smanjuje količinu CO2 čitave prodajne flote pojedine marke. Električni auto je srednji deo strategije država koje takođe moraju slediti direktive ;Evropske unije o smanjenju "gasova staklene bašte", objasnio je juče slovenački sajt sio1.net. Samo "Reno" je ove godine, do kraja avgusta, u Sloveniji prodao 66 električnih vozila, što je skoro dvostruko više nego prošle, a tek predstoji isporuka električnih automobila te marke slovenačkoj pošti.
U Sloveniji je šest ovlašćenih trgovaca električnim vozilima. Uspešen u Sloveniji je i BMW koji je do kraja avgusta prodao nova 63 električna automobila, model "i3", a ima i specijalizovane "i" salone u Ljubljani, Kranju i Mariboru gde su test-modeli koje potencijalni kupci mogu isprobati. U tu konkurenciju se ove godine uključio i "Hjundai" koji je prodao svih 11 električnih vozila uvenih u Sloveniju, a pre kara ove godine stiže još. "Folksvagen" je ove godine prodao 12 vozila "e-golf", a taj broj bi trebalo da poraste do kraja godine na 45, dvostruko više nego 2016, piše sio1.net.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 3
Talac
Mire
Zabag
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar