Na putevima neće smeti da budu "krševi"
Tako će umesto dosadašnje norme "evro 5" za uvoz novih automobila biti propisana "evro 6", a za uvoz polovnih vozila, umesto dosadašnje "evro 3" važiće "evro 4" oznaka motora, pišu Novosti.
To praktično znači da će svi dileri novih automobila u Srbiji morati da prodaju najnovija vozila (bez čuvenih "rasprodaja vozila sa lagera") koja ispunjavaju stroge ekološke kriterijume Evrope, a da će uvoznici polovnih auta moći da pazare samo ona koja su proizvedena posle 2005. kada je na snagu, u EU stupio normativ "evro 4". To će dovesti i do poskupljenja polovnih vozila, ali, slažu se stručnjaci, ne drastično, jer cene ovih automobila na prezasićenom evropskom tržištu svakodnevno padaju.
"Nemamo još zvaničnu potvrdu pooštravanja ovih normi. Ali smo stopostotno sigurni da će norma za nove automobile biti 'evro 6'", kaže dr Milan Vukasović predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova.
Uvoznici novih automobila su se već pripremili i od Nove godine će svi nabavljati, već su u centralama naručili, vozila sa "evro 6" standardom. Tu neće biti nikakvih problema.
Cene novih modela
Ne bi trebalo da poskupe, značajnije, ni nova vozila sa višom eko normom. Tako je kompanija "Fijat Krajsler" na prezentaciji novog "fijata 500" u Torinu, koji ispunjava izuzetne ekološke norme, čak i strože nego što je to propisano važećim standardima, saopštila da cena novog modela neće biti ni za evro viša od cene starog.
U Kragujevcu se već proizvode motori sa "evro 6" standardima a u Srbiji će prodaja ići sa ovom normom već od 1. decembra ove godine. Od nadležnih je traženo da, kada je uveden "evro 5" standard za nove automobile, bude podignuta i norma za polovnjake na "evro 4" i da razlika, kao svuda u Evropi bude samo u jednom stepenu. Taj predlog nije prošao pa je nastavljen uvoz polovnjaka koji su proizvedeni još 1999. ili 2000. godine.
"I sada bi bilo logično da se usvoji 'evro 5' standard za uvoz polovnih vozila, ali i sa 'evro 4' normom, bar privremeno bi bili zadovoljni jer je reč o automobilima mlađim bar pet godina od ranijih", ocenjuje dr Vukasović.
Jasno je da je Vlada Srbije veoma oprezna kada je uvođenje eko normi u ovoj oblasti u pitanju s obzirom na platežnu moć našeg stanovništva.
"Teško je prosečnom vozaču da kupi nov auto pa zato godišnje u Srbiji prodamo 20.000 novih a 100.000 polovnih vozila. Mislim da vozila neće drastično poskupeti, možda u proseku nekoliko stotina evra, ali će se kupcu to brzo vratiti kroz jeftinije održavanje", kaže Dragan Škrnjić, direktor ARTK Srbija koja se bavi i prodajom polovnih vozila.
Komentari 20
ВМРО
Manjina BB (bez broja)
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar