Srbija ostaje bez šofera

Ukoliko se brzo nešto ne učini, Srbija neće imati dovoljno vozača koji će raditi u transportu robe i putnika pa će nam autobusi i kamioni stajati na parkingu.

Gotovo svim državama u Evropi nedostaju kvalifikovani vozači, tako da mi nismo izuzetak. Statistika pokazuje da je od 36 država, u čak 23 radno mesto vozača među prvih deset koje poslodavci najteže popunjavaju. To sve, opet, znači da će najkvalifikovaniji vozači iz Srbije lakše nalaziti posao negde preko granice, a da problem manjka radne snage ostaje ovde.

Naime, predsednik Poslovnog udruženja u drumskom saobraćaju "Međunarodni transport" Dušan Nikolić tvrdi da trenutno jedva uspevamo da pokrenemo sva vozila u međunarodnom transportu, ali da će za nekoliko godina biti više kamiona na parkinzima nego na putevima.

"U Srbiji ima 100.000 privrednih vozila, od kojih je 10.000 u međunarodnom prevozu, a za njihovo korišćenje potrebno je 120.000 vozača i još oko 20.000 ljudi koji će vozila održavati", upozorio je Nikolić. – Sada još i uspevamo nekako da pokrenemo vozila, ali bojim se da će za nekoliko godina to biti nemoguće. Naš školski sistem nije prilagođen potrebama privrede i ako se ovako nastavi, nećemo moći da obezbedimo 140.000 ljudi koji će raditi u transportu robe i putnika.

Koliko je već prisutan nedostatak vozača najbolje ilustruje upozorenje vlasnika prevozničkog preduzeća "Eurošped" iz Beograda Dragana Stojanovića, koji ističe da su njegovi vozači "sve stariji i sve lošije rade, a mlađi su još lošiji od njih i svaka nova generacija je sve gora".

On, kako kaže, obezbeđuje posao za 25 vozača čiji je prosek starosti oko 50 godina, a među njima ima i penzionera pa najstariji od njih ima 67 godina.

U Srbiji se trenutno za vozače školuje oko 3.000 učenika, koji nisu prošli bilo kakav test da li su sposobni da zadovolje zahteve te profesije. Doškolovanje vozača košta od 1.500 do 2.000 EUR, i to je trošak koji većina mladih, koji čak i završe školu za vozače, sebi ne može priuštiti.

Ceo tekst Dnevnika možete pročitati OVDE.

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Aleksandar

    17.05.2016 23:03
    I treba da stoje! Dugo godina sam bio vozac slepera i autobusa. Gazde su i vise nego krivi zbog toga sto nema vozaca. Nema vozaca i nece biti zato sto ne placaju dovoljno, vozaci su neprijavljeni ne ide ni penziono ni socijalno osiguranje itd... Kad se gazdi obratis za nesto sto se tice plate ili neceg drugog odgovor je vec poznat. Ja nemogu ovo ili ono ako imas negde bolje ti idi e pa doslo je vreme da se ide pa neka voze gazde i ostale prevoznicke kompanije!
  • maki

    17.05.2016 20:00
    Prijava na 24000.Dnevnice, prisilno ovlaštenje da ih gazda podiže.Vozač na 10% pa kad da a cenu prevoza vozaču prikaže umanjenu.Dali je tu država oštećena a I vozač.Pošto nemaju vozača danas on sam utovara I carini a večers na put prethodno baciviši tahograf listić.Ogroman saobraćajni prekršaj koji policija u većini slučajeva nevidi a saobraćajna kad dođe u firmu progleda kroz prste uz napojnicu.
  • Marija

    17.05.2016 16:44
    Pa dajte vece plate, a ne da vam ljudi voze krntije, po 10 sati za 200 evra. Sto bi neko stavljao glavu u torbu za tu mizeriju koju privatnici daju !?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija