Srbija ostaje bez šofera
Gotovo svim državama u Evropi nedostaju kvalifikovani vozači, tako da mi nismo izuzetak. Statistika pokazuje da je od 36 država, u čak 23 radno mesto vozača među prvih deset koje poslodavci najteže popunjavaju. To sve, opet, znači da će najkvalifikovaniji vozači iz Srbije lakše nalaziti posao negde preko granice, a da problem manjka radne snage ostaje ovde.
Naime, predsednik Poslovnog udruženja u drumskom saobraćaju "Međunarodni transport" Dušan Nikolić tvrdi da trenutno jedva uspevamo da pokrenemo sva vozila u međunarodnom transportu, ali da će za nekoliko godina biti više kamiona na parkinzima nego na putevima.
"U Srbiji ima 100.000 privrednih vozila, od kojih je 10.000 u međunarodnom prevozu, a za njihovo korišćenje potrebno je 120.000 vozača i još oko 20.000 ljudi koji će vozila održavati", upozorio je Nikolić. – Sada još i uspevamo nekako da pokrenemo vozila, ali bojim se da će za nekoliko godina to biti nemoguće. Naš školski sistem nije prilagođen potrebama privrede i ako se ovako nastavi, nećemo moći da obezbedimo 140.000 ljudi koji će raditi u transportu robe i putnika.
Koliko je već prisutan nedostatak vozača najbolje ilustruje upozorenje vlasnika prevozničkog preduzeća "Eurošped" iz Beograda Dragana Stojanovića, koji ističe da su njegovi vozači "sve stariji i sve lošije rade, a mlađi su još lošiji od njih i svaka nova generacija je sve gora".
On, kako kaže, obezbeđuje posao za 25 vozača čiji je prosek starosti oko 50 godina, a među njima ima i penzionera pa najstariji od njih ima 67 godina.
U Srbiji se trenutno za vozače školuje oko 3.000 učenika, koji nisu prošli bilo kakav test da li su sposobni da zadovolje zahteve te profesije. Doškolovanje vozača košta od 1.500 do 2.000 EUR, i to je trošak koji većina mladih, koji čak i završe školu za vozače, sebi ne može priuštiti.
Ceo tekst Dnevnika možete pročitati OVDE.
Komentari 28
Aleksandar
maki
Marija
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar