Samo tri člana Saveta glasala su za izmene, dok je velika većina bila uzdržana.
Članovi Nacionalnog prosvetnog saveta su, tokom diskusije, uglavnom rekli da predlog nije loš, ali da ga je ipak potrebno doraditi.
Predmet tehničko i informatičko obrazovanje (TiO) ostaje jedan, obavezan predmet i naredne školske godine.
Informatika i računarstvo trebalo je da od naredne školske godine bude obavezan predmet od petog do osmog razreda osnovne škole, sa ukupnim godišnjim fondom od 30 časova. Nastava tog predmeta trebalo je da bude realizovana kroz takozvani “klizni raspored”, odnosno ravnomerno raspoređene dvočase tokom 15 nastavnih nedelja.
Zbog uvođenja informatike, svi ostali nastavni predmeti bi u rasporedu časova imali jednu nedelju manje, ali te časove đaci ne bi gubili već bi se realizovali kroz projektnu, tematsku nastavu ili u digitalnom okruženju.
Tokom diskusije kako je saopštilo Ministarstvo prosvete, članovi Nacionalnog prosvetnog saveta izneli su potpuno različita mišljenja o predlogu Ministarstva - od potpune podrške do određenih rezervi.
Iako su predstavnici Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, kao i predstavnici Ministarstva za telekomunikacije obrazložili predlog i dali odgovore po pitanju tehničkih uslova, obučenosti nastavnika i vremenske dinamike promena, NPS nije prihvatio predlog da učenici od petog do osmog razreda imaju informatiku i računarstvo kao obavezni predmet - saopšteno je iz Ministarstva.
Nacionalni prosvetni savet je usvojio nove nastavne programe za izborni predmet Od igračke do računara u nižim razredima osnovnih škola, Informatika i računarstvo za učenike od petog do osmog razreda, kao i za obavezni premet Računarstvo i informatika u gimnazijama, odnosno za prvi razred u srednjim stručnim školama.
Anketa agencije Ninamedija, koju je naručio portal 021, pokazala je da skoro trećina Novosađana smatra da bi informatiku trebalo uvesti kao poseban predmet i pre petog razreda.
Pri stavu da treba razdvojiti informatiku od tehničkog su većinom muškarci, građani starosti od 18-29 godina, oni sa višim obrazovnim nivoima i stanovnici gradskih naselja. Svega se petina sa pomenutim predlogom ne slaže, a 13% nema jasan stav po ovom pitanju.
Razdvajanje tehničkog i informatičkog obrazovanja (TiO) na dva obavezna predmeta izazvalo je polemike u stručnoj javnosti.
Društvo pedagoga tehničke kulture smatra da bi zbog tog poteza 50 odsto nastavnika TiO postalo tehnološki višak. S druge strane, u ministarstvu prosvete naveli su da će informatiku predavati postojeći nastavnici, a da će oni za koje se utvrdi da nemaju potrebne digitalne kompetencije morati da ovladaju potrebnim znanjima i veštinama ili da predaju izborne predmete. Razdvajanje TiO na dva predmeta samo je deo inicijative čiji je cilj razvijanje digitalnih kompetencija i jačanje informatičke pismenosti đaka.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 27
Terjrškova
G
LOL
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar