"U tom smislu, sa brojem žrtava koje imamo svake godine na putevima, bez obzira što imamo trend pada, nećemo sigurno kao država dozvoliti da to bude individualna odluka vozača, učesnika u saobraćaju, da li će sesti u alkoholisanom stanju za volan ili ne", rekao je Stojanović. Naveo je da je očigledno da se kao društvo još uvek nalazimo u takvom stadijumu razvoja i trendovi ponašanja mladih ljudi su takvi da se mora pribeći i nekim tehničkim ograničenjima koja postoje u nekim evropskim zemljama, poput "alkoloka".
Stojanović tvrdi da se govori isključivo o bezbednosti saobraćaja, te da će edukacija dece najmlađih uzrasta, sa kojom se krenulo, davati efekte tek kroz nekoliko godina. "Deca će sazrevati sa svešću o nužnosti pristojnog saobraćajnog ponašanja. Do tog perioda, mi moramo da pribegavamo i ovakvim razmišljanjima, koja će zaista onemogućiti korišćenje vozila kada se vozač nalazi u stanju nebezbednom po ostale učesnike u saobraćaju", rekao je Stojanović.
Prema njegovim rečima, na osnovu studije izvodljivosti, dobiće se parametri, a razmišlja se o spektru vozila na koje treba to ugraditi, ali kaže i da je teško izdvojiti grupu vozila koja bi imala obavezu da taj uređaj imaju ugrađen.
"Radi se o uređaju koji košta i svaka tehnološka inovacija od strane korisnika vozila doživljava se kao namet i dodatno opterećenje na kućni budžet", rekao je Stojanović, ali ponavlja da se tu radi isključivo o bezbednosti saobraćaja.
On je naveo primer tragičnog udesa od 6. avgusta, kada je oko četiri sata ujutru, kod Ivanjice, poginuo 21-godišnji mladić. Naglasio je da su u toj nezgodi generisani svi definisani problemi - prisustvo više osoba u vozilu, četiri ujutro, neprilagođena brzina.
"To je jedan od razloga zašto smo insistirali da se ograniči upravljanje motornim vozilom u periodu ne od 00-06 sati, kao što je već, nego 23-06 sati. Tako da, nužno je da izmene zakona o bezbednosti saobraćaja što pre uđu u skupštinsku proceduru", rekao je pomoćnik ministra.
Kada se pogleda statistika od 2013. godine, kaže Stojanović, postoji trend opadanja poginulih uzrasta 18-35 godina i naglašava da je upravo to ciljna grupa za koju se inače smatra da je najrizičnija i koja najviše gine.
"Ono što je zabrinjavajuće i što nije uvaženo kao preporuka radne grupe, jeste nulta tolerancija na alkohol, pogotovo ako imamo statističke pokazatelje da alkohol predstavlja za četvrtinu veći razlog smrtnih ishoda u saobraćajnim nezgodama, onda je zaista taj naš predlog bio opravdan i mi ćemo se kao ministarstvo i dalje zalagati za nultu toleranciju alkohola", smatra Stojanović. Dodaje da je očigledno da kod mladih ljudi ne postoji svest o štetnosti alkohola i o povezanosti alkohola i saobraćajnih nezgoda.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 4
vozac
Tyler Durden
pera
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar