Da bi se vozni park brže podmladio neophodna je prodaja 100.000 novih automobila, što je daleko više od realnog stanja u Srbiji. Kako za "Novosti" kaže analitičar automobilskog tržišta Dragan Škrnjić, prosečni vozni park je star između 16 i 17 godina.
"Kada izračunamo, zamena od oko 20.000 vozila godišnje ne bi puno pomogla jer bismo za 15 godina opet imali krševe na drumovima", ističe Škrnjić. On smatra da bi za obnovu voznog parka, pored povećanja prodaje bilo neophodno i ograničenje uvoza polovnih automobila na one starosti od pet do sedam godina, što bi brže podmladilo vozni park.
Najstarije automobile voze stanovnici Srbije i Bosne i Hercegovine, oko 17 godina. U Crnoj Gori je 11 godina, a u Albaniji 10. U Hrvatskoj je trenutno prosečna starost automobila 12,1 godina, dok je pre izbijanja ekonomske krize 2007. godina, prosek bio 9,95.
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić ističe da se u Srbiju uvozi automobilski otpad iz Evrope.
"Učešće tehnički neispravnih vozila u udesima u Srbiji iznosi oko tri odsto. Ipak, kako naša vozila nemaju ABS, kao i brojne sisteme pomoći vozaču koje imaju moderni automobili, vozači su suviše opterećeni i to izaziva kardinalne greške. Ne uvozimo samo loše automobile, nego i gume koje u atmosferu emituju ogroman broj štetnih čestica", objašnjava ovaj profesor.
Podsećamo da je prošle godine najavljena primena Uredbe o uvozu motornih vozila po kojoj bi se umesto oznake "evro 5" za uvoz novih vozila, koristila "evro 6", dok za polovne automobile bi umesto "evro 3" bila korištena "evro 4" oznaka. To znači da bi prodavci automobila morali da uvoze automobile koji ispunjavaju stroge evropske ekološke kriterijume, te bi mogla da se uvezu samo kola proizvedena posle 2005. godine.
Više o tome možete pročitati
OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 9
Viktor
Niko kao ja
DonJuan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar