Kako navode, putarina nije menjana, a porasle su cene materijala, energenata i opreme za održavanje puteva. U Srbiji je, kažu u tom preduzeću, putarina po pređenom kilometru najniža u odnosu na ostale evropske zemlje koje koriste isti sistem naplate.
"Novac od putarine koristi se i koristiće se isključivo za održavanje auto-puteva u Srbiji, kako bi Koridor 10 bio pravi tranzitni koridor", kažu u Putevima Srbije i dodaju da odluku o povećanju putarine donosi Vlada.
U Srbiji je putarina 0,03 evra po kilometru, te je duplo jeftinija u odnosu na Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i Portugaliju gde je 0,06 evra, dok je u Turskoj 0,039 evra, u Grčkoj 0,045 evra, Italiji 0,05 evra, Španiji 0,085 evra, a u Francuskoj 0,095 evra. U Putevima Srbije su naveli i da putarina za 240 kilometara deonice Beograd-Niš iznosi 6,5 evra, dok se za oko 300 kilometara od graničnog prelaza Batrovci do Zagreba plaća 16,5 evra.
"Za Sloveniju se kupuje nedeljna vinjeta koja košta 15 evra za bilo koju kilometražu, dok prolazak kroz Austriju kolima košta 8,7 evra, a dnevna vinjeta za prolazak bugarskim putevima je 10 evra", kažu u Putevima Srbije. Resorna ministarka Zorana Mihajlović najavila je mogućnost poskupljenja putarine, navodeći da zna da je to nepopularna mera, ali neophodna radi održavanja puteva.
Srbija na dnu lestvice po kvalitetu kolovoza u Evropi
Kako je ranije objavljeno, sa 16.000 kilometara puteva kojima je potrebna hitna obnova, Srbija je na dnu lestvice po kvalitetu kolovoza u Evropi. Na listi Svetskog ekonomskog foruma, srpski putevi su po kvalitetu na 120. mestu od ukupno 140 zemalja.
Prema podacima Građevinsko-industrijske komore, godišnje se samo na sanaciju saobraćajnica i pokrivanje grešaka koje su mogle da budu otklonjene da su poštovane sve procedure, potroši nekoliko desetina miliona evra.
"Posle privatizacije građevinskih preduzeća, zavladala je velika nestručnost, pa se često prave nekvalitetni putevi. Završni sloj, kad se poštuju standardi, trebalo bi da bude od 10 do 15 centimetara. Gde toga nema, pojavljuju se kolotrazi, udarne rupe i oštećenja", rekao je ranije za Novosti potpredsednik Građevinsko-industrijske komore Srbije Goran Rodić, navodeći da u ovoj oblasti vlada velika korupcija.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 9
MarijaS
Stemčina
10 minuta vožnje od Stare Pazove pa do starih Banovaca i zagarantovano ispljuvanje plombi i pokretanje bubrežnog kamena.
Vlada
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar