Roditelji će plaćati ako deca beže sa časova?
On je svoj predlog potkrepio potrebom za većom odgovornošću roditelja u obrazovanju mladih i naveo primere iz sveta gde se za 20 neopravdanih časova plaća čak 1.500 evra.
Prosvetni stručnjaci uglavnom su saglasni s ovim predlogom i napominju da se u Srbiji svake godine napravi oko četiri miliona neopravdanih časova, što je veoma zabrinjavajuće. Baš zbog te cifre, ministar je zatražio da roditelji imaju daleko aktivniju ulogu u usmeravanju dece ka školi.
"Od Ministarstva za rad zatražiću da se postavi pitanje o odgovornosti porodica učenika koji beže sa časova. U svetu se za to zna cena - 20 izostanaka jednako 1.500 evra, pa vi vidite kako će da se smanji izostajanje", objasnio je Šarčević.
Predsednik Foruma srednjih stručnih škola Milorad Antić podržava predlog jer smatra da đaci u Srbiji imaju preveliki broj izostanaka, pošto svaki učenik u proseku napravi 81 izostanak, što znači da iz škole odsustvuje 15 radnih dana.
"Izostanke najviše beleže đaci trogodišnjih i četvorogodišnjih škola mašinskog, građevinskog i tekstilnog smera. Situacija je vrlo ozbiljna i zato podržavam predlog ministra prosvete da se novčano kazne roditelji čija deca prave izostanke. Takođe, trebalo bi uvesti novčane kazne za sve roditelje čija deca viču, maltretiraju i psuju nastavnike, a takvih je mnogo", kaže Antić.
S druge strane, počasna predsednica Foruma beogradskih osnovnih škola Radmila Dodić smatra da je predlov nepromišljen i da mu nije mesto u prosvetnom sistemu.
"Verujem da "udaranje" po roditeljskom novčaniku nije rešenje. Uostalom, najviše izostanaka prave bahata deca čiji roditelji će učiniti sve da ih spasu kazne i opravdaju njihovo ponašanje. Platiće kaznu, a njihova deca će nastaviti po starom. Sa decom koja beže sa časova trebalo bi da razgovaraju profesori, pedagozi i psiholozi i da u saradnji sa roditeljima zajedno pronađu rešenje za ovaj problem", smatra Dodićeva.
Komentari 54
Ivadt21
Član 2.
Srednje obrazovanje i vaspitanje ostvaruje se u skladu sa ciljevima koji su
definisani zakonom kojim se uređuju osnove sistema obrazovanja i vaspitanja (u
daljem tekstu: Zakon) i ovim zakonom, a naročito:
(citiram samo stav 7)
- razvoj motivacije za učenje, osposobljavanje za samostalno učenje,
samoinicijative, sposobnost samovrednovanja i izražavanja sopstvenog mišljenja.'
Ako skola ostvari svoj cilj, cilj rada i postojanja, deca ne bi bezala sa casa.
'Dodatna podrška u obrazovanju i vaspitanju
Član 12.
Za učenika i odraslog kome je zbog smetnji u razvoju i invaliditeta, specifičnih
teškoća u učenju, socijalne uskraćenosti i DRUGIH RAZLOGA potrebna dodatna podrška u
obrazovanju i vaspitanju, škola obezbeđuje otklanjanje fizičkih i komunikacijskih
prepreka i zavisno od potreba, donosi i individualni obrazovni plan, u skladu sa
Zakonom.
Cilj dodatne podrške u obrazovanju i vaspitanju jeste postizanje optimalnog
uključivanja učenika i odraslih u redovan obrazovno-vaspitni rad, osamostaljivanje u
vršnjačkom kolektivu i njegovo napredovanje u obrazovanju i priprema za svet rada.
Za ostvarivanje dodatne podrške u obrazovanju i vaspitanju, direktor,
nastavnik, stručni saradnik, vaspitač, pedagoški i andragoški asistent i roditelj,
odnosno staratelj, može da dobije posebnu stručnu pomoć u pogledu sprovođenja
inkluzivnog obrazovanja i vaspitanja.'
Terješkova
maaada
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar