Trgovci ne prihvataju reklamacije i nerado vraćaju novac

Retki su prodavci koji prihvataju reklamacije i izlaze u susret kupcima, a neki su razradili ozbiljnu taktiku kako da ne prihvate čak ni opravdanu reklamaciju potrošača, kada se samo posle dve, tri nedelje nošenja patike odlepe, rašiju ili se pojavi prelom na đonu, poručuju iz potrošačkih organizacija.

Najveći broj žalbi potrošača ove sezone odnosio se na kvalitet obuće, posebno patika i to onih skupljih modela. Većina reklamacija potrošača upravo se odnosi na tzv. nesaobraznu obuću, odnosno obuću lošeg kvaliteta, koja više nije za upotrebu već nakon par meseci, a često i posle nekoliko dana nošenja. Trgovci po pravilu uglavnom odbijaju te reklamacije tvrdeći da je došlo do mehaničkog oštećenja nepravilnom upotrebom, i da je obuća bila odgovarajućeg kvaliteta.

- S obzirom na to da se tada spor između trgovca i potrošača svodi na sukob "reč protiv reči" potrebno je uraditi nezavisno ispitivanje obuće, koje bi pokazalo šta je uzrok oštećenja, loš kvalitet ili nepravilna upotreba - kaže Dejan Gavrilović, predsednik Udruženja "Efektiva".

Nakon pozitivne ekspertize, moguće je ponovo obratiti se trgovcu. Ako ni to ne bude prihvaćeno, ostaje kao poslednja mogućnost pokretanje sudskog postupka.

Iako je novi Zakon o zaštiti potrošača uneo poboljšanja u pravni sistem, još uvek postoje brojni problemi u praksi u toj oblasti. Kupci se najčešće žale na probleme prilikom reklamacije razne robe, gde ne nailaze na razumevanje. Zakon propisuje minimalnu garanciju od dve godine. Svaka promena koja nastane u periodu do šest meseci od kupovine smatra se da je postojala i u trenutku kupovine. - Obaveza trgovca je da zameni robu, ili da izvrši povraćaj novca - kažu u potrošačkim organizacijama Srbije.

- Često nam se dešava da trgovci odbiju kao neosnovanu reklamaciju, zatim nezavisna kuća analizom utvrdi loš kvalitet obuće, ali trgovac i dalje ne prihvata zamenu ili povraćaj novca, jer pretpostavlja da potrošač neće ići dalje, odnosno da neće ulaziti u sudski postupak - dodaju u "Efektivi". S obzirom na to da tržišna inspekcija tu nema nikakve ingerencije, sudski postupak ostaje jedino preostalo rešenje.

Sudski sporovi se mogu pokretati preko udruženja za zaštitu potrošača koja su finansirana od strane Ministarstva trgovine i koja za tu namenu obezbeđuju besplatnu pravnu pomoć. - Problem je što većina potrošača ne želi da uđe u sudski postupak zbog relativno male vrednosti robe, a i ne veruju u pozitivan ishod - zaključuje Gavrilović.

- Bez volje potrošača ne možemo da pokrećemo spor. Trgovci inače imaju potpisane ugovore sa firmama koje rade veštačenje obuće koja je predmet prigovora. Rezultat tog veštačenja često je navodno neadekvatno održavanje. Time trgovac dobija alibi da prigovor potrošača odbije, bez obzira na to što sam nalaz veštaka nije obavezujući za trgovca i što on ne mora da postupi po njemu. Retko se događa da trgovac izvrši zamenu - zaključuje on.

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Darko

    13.11.2024 16:55
    Najgora radnja za patike
    Teski prevaranti,isao sam kolima 150 km da bi zamenio patike za broj vece,kad sam dosao kazu idi u drugu radnju tamo ima,kad sam otisao tamo kazu e nema vise malopre uzeo neki decko!
    Veliki klosari a izgleda da je fals roba
  • Air

    29.10.2024 19:04
    Max 90
    Kupio patike u Bazzu Air Max 90 Nisam ih nosio nepunih 6 mjeseci
    Boja im sva izbljedila.Pa dali zna ko dali to priznaju u reklamaciju.
  • Aleksandar

    16.07.2024 16:29
    Buzz (sport vision) klošari
    Kupljene patike u Buzz-u Adidas model Adi2000, patike se raspale posle deset nošenja. Odgovor na reklamaciju je da nisam adekvatno nosio i održavao.
    Sramota

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

RTS podneo krivičnu prijavu zbog blokade

RTS je podneo krivičnu prijavu Prvom osnovnom javnom tužilaštvu u Beogradu protiv NN lica zbog blokade objekata RTS-a u Takovskoj i Aberdarevoj ulici i na Košutnjaku.