Pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije MUP-a Vladan Nikolić za
N1 kaže da će se ubuduće prilikom uviđaja utvrđivati više faktora, a ne samo jedan. Praksa je do sada bila da se stanje kolovoza ne uzima kao direktan uzrok.
U saobraćajnim nesrećama u poslednjih pet godina u Srbiji su poginule 3.204 osobe, a skoro 94.000 je teže i lakše povređeno. Više od 4.000 ljudi ostali su trajni invalidi.
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić kaže da je jedan od najvećih uzroka nesreća to što ljudi nisu svesni kada sednu za volan. On slikovito objašnjava da je sudar pri brzini od 200 kilometara na sat ravan skoku sa 160 sprata.
"Ljudi kažu: 'Šta je 40 na sat?'. Niko neće da se veže pri toj brzini. Kada udarite u zid ili drugo vozilo pri brzini od 40 na sat, to je kao da skočite sa drugog sprata. Brzina od 60 kilometara na sat je peti sprat, a 120 na sat je već 14 sprat", objasnio je profesor.
Prošle godine procesuirano je više od 250.000 vozača zbog prekoračenja brzine, a ove godine je već premašena ta brojka, rekao je Nikolić. Dodaje da je zbog vožnje u alkoholisanom stanju prošle godine iz saobraćaja isključeno 55.000 vozača, a do kraja godine će se ta brojka dostići. Nikolić ističe da zabrinjava što broj vozača koji čine najteže prekršaje pod dejstvom alkohola ne opada, već u nekom promilu i raste. Kako kaže, to je uočeno i zbog toga su neophodne izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja.
Profesor Vujanović kaže da se ne buni što će se pijanim vozačima oduzimati automobil. "Nijedna mera koja postoji u našem Zakonu o bezbednosti saobraćaja nije izmišljena u Srbiji. Sve smo preuzeli iz zakona Japana, SAD, Nemačke. Oduzimanje automobila se od 1997. godine radi u SAD. Mislite da je njihovo privatno vlasništvo više zaštićeno? Auto se prodaje na licitaciji i pare idu u Fond za bezbednost", objašnjava Vujanović i dodaje da će se to raditi bez obzira da li je vozač vlasnik automobila ili ne.
Novina koju će doneti izmene zakona je i u tome što će se kao uzrok saobraćajne nesreće u većoj meri uzimati stanje kolovoza, a samim tim biće veća i odgovornost putara. "U zapadnim zemljama 10 odsto osnovnih uzroka saobraćajnih nesreća je put. Naši kada rade uviđaj traže direktan uzrok, a put ne uzimaju u obzir. Sada je odgovornost putara proširena na 11 članova zakona, dok se u prethodnom zakonu nalazila u samo jednom članu", objašnjava profesor.
Pored odgovornosti putara i vožnju u alkoholisanom stanju, izmene zakona odnose se i na bezbednost
mladih i neiskusnih vozača. Njima se neće tolerisati ni jedan promil alkohola, između 23 sata i šest ujutru moći će da voze samo u pratnji vozača koji ima najmanje pet godina iskustva. Za njih će važiti i niže ograničenje, odnosno 90 odsto propisanog ograničenja, što znači da na autoputu neće smeti da voze brže od 110 kilometara na sat.
Koje su još izmene koje će doneti izmene Zakona o saobraćaju, možete pročitati
OVDE. Koje kazne će biti duplirane, možete pročitati
OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 6
Marko
Pare idu u fond? Hoćete da pogađamo čiji će projekti da prolaze iz tog fonda?
Hoćete da pogađamo kom državnom organu će da se kupuju nova vozila, uniforme i slično iz tog fonda?
BoguFalaStoSamLala
:)
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar