To je predviđeno novim Zakonom o prevozu putnika, koji je usvojen 2015. godine, a čija primena počinje za tri meseca.
Da li će građani i dalje moći da se prevoze kombijem od svoje kuće do aerodroma u regionu pitanje je na koje ne mogu tačno da odgovore ni u Ministarstvu saobraćaja.
"To nije dozvoljeno ni po sada važećem, kao ni po novom Zakonu o prevozu u drumskom saobraćaju, koji počinje da se primenjuje u februaru iduće godine", kažu u ovom ministarstvu.
Kako kažu, postoji niz razloga zašto je ovaj vid prevoza nebezbedan i neprihvatljiv.
"Putničko vozilo ne može učestvovati u međumesnom i međunarodnom prevozu jer navedena vozila nemaju tahografe, pa nije moguće utvrditi vreme rada i odmora vozača u javnom prevozu, čime se ugrožava bezbednost saobraćaja i učesnika. Takođe, evropski propisi koji uređuju vreme rada i odmora vozača i propisi kojima se uređuje pristupanje tržištu međunarodnog linijskog prevoza odnose se na autobuse, a ne na putnička vozila. To je najbolji pokazatelj da ni Evropa ne poznaje ovu kategoriju vozila u međunarodnom prevozu putnika", ističu u ministarstvu saobraćaja i dodaju da i Interbus sporazum, kome Srbija namerava da pristupi, predviđa mogućnost obavljanja povremenog međunarodnog prevoza samo autobusima.
Poslovno udruženje prevoznika pozdravlja nove propise, dok se u agencijama koje korisnicima nude uslugu putovanja od vrata do vrata nadaju da će se nadležni ipak predomisliti. U jednom od najvećih kombi prevoznika "Tera travela" ističu da će ukidanjem ovog vida prevoza "svi biti na gubitku".
"Naših skoro 60 radnika ostaće bez posla, država bez prihoda od poreza, a građani bez prevoza od kuće do aerodroma. Ipak, tvrdim da kombi prevoz neće se ukinuti i pored zakona već će se samo preseliti u sivu zonu. Zato smo mi i dalje za svaku vrstu dogovora jer i sada poslujemo potpuno transparentno i sa svim mogućim licencama. Spremni smo i da ugradimo tahografe", naglašava Savo Tošić iz ovog prevoznika i dodaje da se građani odlučuju pre za kombi nego za autobus zbog udobnosti i kraće vožnje.
Direktor Poslovnog udruženja prevoznika "Srbijatransport", Goran Aleksić, ističe da u svetu postoji jasna razlika između putničkih vozila i autobusa, koji po propisima imaju više od devet sedišta. Ona vozila koja imaju šest do devet spadaju u kombije i vlasnicima te kategorije nigde nije dozvoljeno da se bave komercijalnim prevozom putnika u međunarodnom saobraćaju.
"Problem sa kombi-vozilima je što za volanom sede ljudi koji imaju B kategoriju i koji nisu profesionalni vozači. Ne zna se ni koliko vremena voze, da li prave pauze, kao ni da li su uopšte psihofizički sposobni za vožnju, jer ne idu ni na specijalizovane sistematske preglede", kaže Aleksić.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 27
nik
ukinili su i druge delatnosti, pa nikom ništa.
i ja se mučim i snalazim, ali protiv vetrenjača ne ide!
i treba reda i zakona, to kao svi hoće! a oni koji budu direktno pogođeni time, onda im to ne odgovara!!!
Deks
sasa
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar