Malo je vozača, naročito muškaraca, kojima će promaći reklama za donji veš na bilbordu pored puta. Sa reklamnog panoa "vreba" devojka oskudno pokrivena čipkastim brushalterom i gaćicama.
Odvlačenje pažnje, po podacima Komiteta za bezbednost u saobraćaju dovodi do svake četvrte saobraćajne nezgode. Zato su u nekim državama slike provokativnog sadržaja zabranjene. Ali ne i u Srbiji.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju kaže da svako skretanje pažnje vozača sa saobraćajne situacije, bilo da koristi mobilni telefon ili se šminka ili gleda u reklamu, može imati katastrofalne posledice.
- Osim sadržaja, i svetlosni efekti reklame mogu loše da utiču na vozače. Recimo, rotirajući ili zebra-bilbordi na Gazeli smetaju učesnicima u saobraćaju jer prilikom promene slika zaslepljuju vozače. Naročito je problem sa belom ili drugim svetlim bojama na reklami - objašnjava Okanović. On ističe da su problem i svetleće reklame za apoteke, zeleni krst.
- Naročito prave problem kada su objekti u blizini neke raskrsnice, pa vozači često od zelenog svetla na reklami previde da im je na semaforu slobodan prolaz. Zbog ovog problema imali smo 40 žalbi građana, a ne prođe deset dana da nam se ne javi neko nov - navodi Okanović za
Novosti.
U preduzeću "Alma kvatro" koje se bavi iznajmljivanjem prostora za reklame kažu da se sadržajem reklamnih poruka na bilbordu bave klijenti i kreativne agencije, dok oni samo iznajmljuju reklamni prostor.
- Obaveza je kako oglašivača tako i medija da vode računa o tome da idejna rešenja budu u svemu u skladu sa Zakonom o oglašavanju koji je stupio na snagu maja protekle godine - dodaju u ovom preduzeću.
Sa portala "Bilbordi Srbije" objašnjavaju da, ako su bilbord konstrukcije po gradovima, onda su za njih nadležne direkcije za planiranje i izgradnju kao nadležna javna preduzeća koja se bave legalizacijom reklamnih površina i odredbama naplate takse na te reklamne oznake.
- Za reklamne oznake na saobraćajnicama nadležno je JP "Putevi Srbije". Sadržaj reklame određuje pravni subjekt koji se nalazi na rešenju, a da li je oglasna poruka u skladu sa zakonom o oglašavanju određuju inspekcijske službe tržišne inspekcije. Ne postoji sadržaj za koji je definisano da odvlači pažnju vozača jer je i ciljni zadatak reklame na spoljnim reklamnim oznakama da odvuče pažnju - samo tada reklama ima efekta. E sad, da li je taj sadržaj prikladan, kulturan i u skladu sa etičkim normama, to odlučuju nadležne inspekcijske službe ili sudovi kojima te službe procesuiraju predmete - kažu u ovoj firmi.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 15
@Novosadjanin
Vlad
Saobraćajac
Zabraniše ljudi reklame na ulicama...
Evo:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cidade_Limpa
Bacite pogled:
https://www.flickr.com/photos/tonydemarco/sets/72157600075508212/
Ovome treba težiti, ali pare su u reklamama a gradski prostor gradski čelnici izdaju-ustupaju privatnim komanijama, zna se, sigurno ne džabe...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar