Ona je u informativnom centru Puteva Srbije rekla da je prioritet bio da se zaštite ljudi, oprema i da se smanje ekonomske štete, naročito u upravljanju Dunavom i Železnici.
"Procena na današnji dan je da je ekonomska šteta zbog obustave plovidbe na Dunavu i problema kod Srbija karga, Srbija voza i Infrastrukture Železnice između 10 i 13 miliona dinara dnevno. Nadamo se da će se vremenske prilike popraviti, pa će se i štete smanjiti", rekla je ona.
Ona je istakla i da su putevi prohodni, i da se raščišćava sneg na putevima trećeg reda, a da je na terenu 2.000 ljudi. "Situacija na rekama je prethodnih dana bila teška, ali se svi problemi rešavaju pravovremeno, u saradnji Ministarstva, Direkcije, inspekcije za kontrolu plovidbe i javnih vodoprivrednih preduzeća. Nadamo se da od četvrtka možemo očekivati poboljšanje vremenskih prilika i postepeno puštanje plovidbe, čim to bude bezbedno", rekla je Mihajlović.
Na osnovu podataka iz RIS sistema praćenja i lociranja brodova, direktna šteta od obustave vodnog saobraćaja zbog leda na rekama iznosi oko 50.000 evra dnevno.
Mihajlović je podsetila da je tokom 2016. prevezeno oko 9,5 miliona tona robe Dunavom i oko 380.000 tona robe Savom, što je najveći obim transporta u poslednjih sedam godina godina. Po poslednjim informacijama, na sektoru Dunava kod Bezdana i Apatina oko 70 odsto plovnog puta je pod ledom,
kod Novog Sada oko 60 odsto, kod Beograda oko 50 odsto, dok je kod Velikog Gradišta 100 odsto plovnog puta pokriveno ledom.
Mihajlović je posetila i Centar daljinskog upravljanja "Topčider", iz kojeg se nadgleda napajanje električnom energijom na 1.550 kilometara srpskih pruga. "Železnički saobraćaj funkcioniše dobro u teškim vremenskim uslovima kakve imamo poslednjih dana. Bilo je pucanja šina na pojedinim prugama, kao i određenih kašnjenja, što je nemoguće izbeći u uslovima niskih temperatura, snega i leda, ali su železničari brzo reagovali i otklanjali kvarove u kratkom roku", rekla je Mihajlović.
Po informacijama koje je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture dobilo od železničkih preduzeća, ukupna šteta na železnici zbog snega i leda iznosi oko 3,7 miliona dinara, od čega je tri miliona šteta u teretnom saobraćaju, najviše zbog kvarova lokomotiva. Centar za daljinsko upravljanje postoji od 1970. i jedan je najveći od tri centra daljinskog upravljanja u Srbiji, koji pokriva blizu dve trećine ukupno elektrificiranih pruga na teritoriji Srbije.
Kako je rečeno, za sada nema pravaca na prugama koji su neprohodni i sve funkcioniše po redu vožnje.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 7
Lala
Kakva glupost, izrečena samo za unutarpolitičku upotrebu. Kao inače imamo dnevno cca 200.000 evra što se zbog vremenskih uslova smanjuje za 50.000 evra dnevno!? Nije nego!
Tako gubitke mogu da iskazuju visokorazvijene zemlje a ne "slepo crevo". Šta mislite koliki su gubici u tom slučaju Austrije, Češke, Nemačke i sl. a tamo niko to tako ne računa.
Bolje bi joj bil da pravi saobraćajnice brže i bolje nego što lamentira i fikozofira. Koliki su dnevni gubici zbog polomljenih i iščašenih udova i saobraćajnih nezgoda?
Dokoni kum
Kupite ledolomce
Steta zbog karga ?
Kupite lokomotivu koja ciste
Steta zbog neznanja ?
Sklonite se
Realista
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar