U Ministarstvu saobraćaja misle da je bezbednost putnika najvažnija i da država nema koristi od kombi prevoznika.
"Država zbog kombi prevoznika gubi više od 50 miliona evra godišnje. Samo u prethodnih 10 godina pola milijarde evra nam je uskraćeno zato što imamo nelegalnu vrstu prevoza. Mi na taj način potpuno urušavamo transportnu delatnost. Kombi prevoznici očekuju da mogu da vas voze, od stana do stana, kako kome odgovara. To ne postoji nigde u svetu. Takva vrsta prevoza nije bezbedna, ne postoji nikakav red vožnje, nema pravila ni kad se ide, ni kakve dozvole ima", navela je ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović. Prema njenim rečima, transport i siva ekonomija u saobraćaju odnose godišnje, prema procenama transportnih udruženja, više od 100 miliona evra.
Preduzetnici koji ideje kreiraju na internetu, a inovaciju doživljavaju kao najbolji pristup za započinjanje biznisa - potpuno su protiv novog zakona.
"Kao razlog za donošenje ove odredbe navodi se nebezbednost kombi vozila. Ipak, pitanje je da li je novi zakon briga za bezbednost ili zaštita velikih igrača kao u slučaju "ubera" protiv taksista". Dok se napredni pravni sistemi upiru da regulišu samovozeće automobile, ne bi li baš njihove kompanije jednog dana postale globalni lideri, naš zakon ukida inovaciju u prvom frontu, ona koja je okrenuta korisničkom iskustvu i godinama potvrđena od strane ponude", kaže za "Novosti" Zoja Kukić iz "Startita", organizacije koja se bavi razvojem tehnoloških preduzetničkih poduhvata orijentisanih na globalno tržište. Ona dodaje da će u Srbiji postati nelegalan i "bla-bla-kar", jedan od najpopularnijih svetskih servisa za deljenje vožnje između privatnih korisnika.
Dragoljub Rajić iz Mreže za poslovnu podršku smatra da već decenijama postoji raskorak između garnitura na vlasti i kvalitetnih preduzetničkih ideja.
"Umesto da puste razvoj preduzetništva vladajuće strukture samo gomilaju birokratske procedure i nameću nove namete privredi. Izmišljaju se čitava regulatorna tela, agencije i direktorati, a kada se pogleda učinak tih organizacija vidi se da nije značajno povećana ni bezbednost ni kvalitet usluga koje ta regulatorna tela kontrolišu ili propisuju. I stalno se bavimo pogrešnim temama, raspravljamo o kombi prevoznicima, umesto da se, na primer, zapitamo što se na putevima ne uvedu vinjete kao u svakoj normalnoj zemlji čiji građani nisu bogati da plaćaju stotine zaposlenih i infrastrukturu", navodi Rajić.
Problem bezbednosti kombi vozila može se rešiti i propisivanjem određenih standarda, na pruimer, uvođenjem obaveznog taksografa i efikasnijom kontrolom, smatra Zoja Kukić i "Startita".
"Mala je verovatnoća da će ovim zakonom kombi prevoz biti iskorenjen. Ono što je dosta verovatnije jeste da će ovi prevoznici nastaviti da posluju mimo zakona čime će paradoksalno kombi prevoz postati manje bezbedan nego dok je bio legalan. Osim toga, pojedini međunarodni kombi prevoznici su ovaj problem rešili registrujući se u nekoj drugoj državi."
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 12
Pera
U Hrvatskoj se recimo moze organizovati prevoz do aerodroma kombijem ali prevoznik mora imati ugovor sa aerodromom i raditi po zvanicnom cenovniku. Prevoz kombijem nije dozvoljen tamo gde postoje redovne linije. Medjutim dozvoljen je tamo gde nema redovnih linija. Isto tako vozaci ovih vozila moraju da prodju dodatne obuke i redovno da idu na kurseve.
Drzava kod nas nije bila u stanju da spreci i uredi ovu oblast jer svi krse Zakon pa je to jednostavno zabranila jer prakticno niko nije radio regularno.
Hrvatski zakon:
[link]
Predugacko je za citiranje:
1. B. POSEBNI LINIJSKI PRIJEVOZ PUTNIKA
Obavljanje posebnoga linijskog prijevoza putnika
Članak 53.
2. C. SHUTTLE PRIJEVOZ
Obavljanje shuttle prijevoza
Članak 54.
3. D. POVREMENI PRIJEVOZ PUTNIKA
Obavljanje povremenog prijevoza putnika
Članak 55.
bata trlaja
Zoran
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar