Piše: Zoran Strika
Od reklama u kojima nam iz svakog ugla iskaču predsednički kandidati, nabildovani muškarci koji će vikom pokušati da nam objasne da koristimo pogrešan dezodorans, pa do nametanja onoga šta je
"U trendu". Upravo stvari koje nam se nude, a dolaze pod krinkom popularnosti, nameću pitanje da li je to ono što zaista želimo ili se radi o nametnutim klipovima čija je gledanost proizvod prevare.
U toj kategoriji imamo sve -
tuče u rijaliti programu, poslednji hit novoformirane zvezde novokomponovanog estradnog neba, turbo-folk talenat šou, Vučićev predizborni spot, "Ići ćeš pod mač, bato" Miroljuba Petrovića i uživo prenos rijalitija za čije je ukidanje peticiju potpisalo
preko 100.000 građana. Jutjub neregistrovanim korisnicima nudi nekoliko kategorija poput filma, muzike, tutorijala i slično, a kada je korisnik prijavljen onda mu se filtrira sadržaj sličan onom koji je već pretraživao.
Menadžer onlajn zajednica u "DNA Communications" Ivan Dabetić kaže za 021.rs da kupovina pregleda igra veliku ulogu u tome šta će biti preporučeno građanima. Prema njegovim rečima, kupovina pregleda može da se gleda kao dobra i loša strana. Može se raditi ciljana kampanja za spot preko "AdWords-a" gde će korisnicima "iskakati" preporučeni video, a mogu i da se kupuju pregledi nepostojećih osoba preko mnogih sajtova za lažne preglede.
"To direktno utiče na širi auditorijum do kojeg video dospeva, ali i na to šta će biti trend. Oni koji slušaju recimo Milicu Todorović, koja ima preko 90 miliona pregleda, njih ne zanima gledanost, nego da vide koliko ima lajkova na pesmi ili na njihovom komentaru. Drugi, koji ne slušaju tu muziku, sa velikim čuđenjem idu na njen kanal kako bi videli koliko ima pregleda ili zašto ih ima toliko. Izvođačima je bitna samo jedna stvar - broj pregleda. Scenario, kvalitet pesme, vokalne sposobnosti apsolutno su nebitni segmenti u njihovoj karijeri. Pregled služi kao svojevrsan CV kako bi im menadžeri lakše našli tezgu", objašnjava Dabetić.
"Narodnjaci su federalni trend" otpevao je pre tri decenije Đorđe Balašević. Danas, oni su onlajn trend. Svakako, mnogi se pitaju da li je to što nam se prikazuje kao trend, zaista to što najviše zaokuplja pažnju javnosti. Za novinara i pisca Branka Rosića postoje dve mogućnosti.
"Ako nam se rijalitiji, estrada i slično pojavljuju kao trend, onda to jeste to ili je neko naručio da bude trend. Kada govorimo o trendu, sigurno je da kod političkih vlasti postoji tendencija u poslednjih 20 godina da se narod intenzivno zaglupljuje. Neko će reći da su iste stvari i u zemljama koje mi nazivamo 'razvijenim zapadom', ali mislim da je tamo trend da postoji više različitih trendova. Kod nas postoji samo jedan, a to je da se narod anestezira od problema gledajući budalaštine", smatra Rosić.
Preplitanje politike i estrade, bloka politički-propagandnog programa i turbo-folka našeg sagovornika ne začuđuje. Za njega je, kaže, to isti nivo.
"Jer šta ovde imamo svakodnevno na naslovnim stranicama novina? Političare, starlete i pevačice. Zašto onda oni ne bi bili društvo i na nekom drugom mestu? Mislim da su političari svesno išli na tu poziciju. Na početku je samo Šešelj gostovao kod Minimaksa, a kasnije su i političari građanske opcije ulazili u rijalitije. Zbog svega toga nema šta više da nas čudi", dodaje Rosić.
Međutim, onima koji odluče da dospeju na trend listu, pa makar i potkupljivanjem, to se višestruko isplati. Prema Dabetićevim rečima, neverovatna gledanost dovodi do većeg broja nastupa i osvajanja medijskog prostora.
"Nakon što dobije veći broj tezgi, taj neko potom osvaja medijski prostor sa naslovima '10 miliona pregleda za dva dana! NEVEROVATNO'. Kada se to iscrpi dolazi hvaljanje brojem pregleda jer je to odlika sirotinje... Ukoliko uložite 10.000 evra u lažne preglede i medije, za šest meseci ćete vratiti taj novac, potom ga uvećati. Za popularnost sledećeg singla će vam biti potrebno duplo manje novca jer već imate popularnost", zaključuje sagovornik 021.
"Popularnost" pojedinih izvođača ode toliko daleko da je začuđujuće, s obzirom na broj pregleda koji ostvare, zbog čega nisu planetarno poznati. Neke pesme imaju gotovo sto miliona pregleda, što bi značilo da ih je svaki stanovnik Balkanskog poluostrva odgledao barem dva puta. Poslednjih hit Lejdi Gage "Million Reasons" ima nešto preko 45 miliona pregleda, iako je njeno tržište čitav svet.
Komentari 10
Tyler Durden
- pozorišne predstave
- opersku, koncerte klasične muzike
- velikane srpskog glumišta kako recituju najlepše pesme naših pisaca
- istorijske filmove, dokumentarce, putopise...
- možete pohađati online kurseve potpuno besplatno
...
Zašto birate očaj te "prve stranice"? Zar i na ulici kada g**** vidite morate u njega da ugazite? Zar vas neko programira kao da ste životinje? Monkey see - monkey do?
Nije odlika čoveka - biti pametan kad lošeg izbora nema. Treba postati i ostati čovek onda kada loših izbora ima mnogo i među njima valja odabrati onaj pravi, e to je građani moji - mera čoveka i čovekovog karaktera.
Srećno kliktanje :)
/
Zato ja držim YouTube na GB. Nemam ništa protiv nas, ali ako već imam mogućnost da ne gledam ove naše bljuvotine onda ću da je iskoristim.
Novosađanka
Sve bolid do bolida ali kad se plati, biće na početku youtuba, zato se ulogujem da ne moram da ih gledam.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar