"Od tog broja najviše je žalbi bilo na obuću, uglavnom sportsku, oko 20 odsto, dok se 12 odsto prigovora odnosilo na mobile telefone, sedam odsto na računare, šest na belu tehniku, a po četiri odsto na odeću, nameštaj i televizore", rekao je Ljajić.
On je ocenio da je ostvaren napredak u oblasti zaštite potrošača i da su građani bolje informisani o svojim pravima, a plan je da se povećaju davanja za jačanje organizacija potrošača.
Sekretar Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije (PKS) Žarko Malinović tvrdi da se više od 80 odsto pritužbi i reklamacija koje potrošači podnesu trgovcima rešava u korist potrošača, dok je svega 2-3 procenta nezadovoljnih građana. Trgovci u Srbiji, kako je dodao, itekako prepoznaju prava potrošača i potrebu da ih sami zaštite. Razlog tome je što zadovoljan potrošač donosi trgovcu veći promet, a samim tim i veći profit.
Osvrnuvši se na Zakon o zaštiti potrošača, Malinović je rekao da je najveća korist od tog zakona činjenica da se podigla svest prosečnog potrošača o njegovim pravima, što je nešto na čemu bi, kako kaže, trebalo da nastavimo da radimo.
Danas se obeležava Svetski dan prava potrošača, koji su Ujedinjene nacije ustanovile 1983, a ove godine ključna tema je izgradnja digitalnog tržišta i jačanje poverenja potrošača u digitalni način kupovine.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 15
Gari
trgovac
trgovac
Sto se reklamacija tice mali savet svima...svi moraju da imaju u radnji jasno istaknut zakon o zastiti potrosaca,na vas upit ako vam isti ne daju na uvid krse zakon.Pravo na reklamaciju je 2god sa tim da prvih 6mes dokazivanje nesaobraznosti ide na teret prodavca,ostalih 1,5god na teret kupca.Slucajeve poput pocepane postave,slomljene plastike u petnom delu obuce i mehanickih ostecenja na licu vam nece uvaziti.Uvazice samo ostecenja nastala na spojevima i promene na materijalima u vidu menjanja boje,klobucenja iste i sl. ali ni u ludilu nemojte doneti na reklamaciju obucu gde sveze mirisi lenor i dati izjavu da ste istu prali u masini.Sto se tice komentara za kupovinu Nemackoj bitna je razlika izmedju te robe i one koja se kupuje za nase trziste.Isti model patike imate u 3 kvalitetne klase i kod nas se obicno odluce za naj nizu radi sto vece razlike u ceni.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar