Radi se o takozvanim "stoperima" za sigurnosni pojas, izjavio je direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.
Kako je objasnio za Tanjug, korišćenje tih "stopera" za sigurnosne pojaseve sa štipaljkicama jako je opasno.
"Kada vežete pojas, malo ga povučete i onda tom štipaljkicom zategnete pojas tako da vas on ne steže. To je jako opasno, jer u slučaju sudara - pojas, ne da vas neće zaštititi, nego vas može jako teško povrediti, praktično bolje da ga nemate, nego da ga imate tako olabavljenog", upozorio je Okanović.
Takođe, na tržištu se mogu naći i legalno kupiti i "lažnjaci", koji se utaknu u mesto za pojas, zbog "boljke" svih novijih automobila da ne isključuju zvučna upozorenja kada se pojas ne koristi.
"To se koristi da vozilo ne bi 'pištalo', odnosno signaliziralo da pojas nije vezan, pa čak postoje 'lažnjaci' sa nastavkom, pa ukoliko recimo naiđete na policiju, možete da utaknete pojas u taj lažnjak. Sve je to nešto što ne bi smelo da se nađe u prometu, a može se naći preko interneta, u prodavnicama, pa čak i na nekim benzinskim pumpama vrlo ozbiljnih lanaca uvoznika goriva", naglasio je Okanović.
Uz to, navodi on, sasvim legalno se mogu kupiti i ugraditi delovi koji nemaju dokaz da ispunjavaju tehničke uslove koji su propisani našim pravilima i kaže da se to odnosi pre svega na sijalice za farove, dnevna svetla, stop svetla, rotaciona svetla, trepćuća svetla za posebna vozila i slično.
"Imamo dosta toga što se direktno poručuje preko interneta i dolazi sa istoka. Pre svega mislim na sijalice za farove i dnevna svetla. Imamo česte žalbe vozača da im smetaju farovi iz suprotnog smera, zatim, česte situacije da se stavljaju dnevna svetla, koja se u stvari uopšte ne vide ni na 50 metara, a kamoli na većoj daljini, sve zbog toga što se to zove dnevno svetlo, ali to nije", naveo je Okanović.
Radi se o tome, kako je rekao, da sva svetlosna signalizacija, osim reklamnih i taksi natpisa na vozilima, mora da ispunjava određene tehničke uslove. Međutim, svetlosna signalizacija koja se prodaje na našem tržištu ne prolazi nikakvu kontrolu, nema dokaza o ispunjenosti tehničkih uslova, a legalno se prodaje i ugradjuje u vozila.
"Postoje primeri i da se rotaciona i trepćuća svetla ugrađuju čak u vozila hitne pomoći, a ta rotaciona svetla uopšte nisu ispitana i ne ispunjavaju tehničke uslove. Kontrola toga, koliko je nama poznato, trenutno se ne vrši na dovoljnom nivou i ta oprema se i dalje prodaje i ugrađuje bez ikakvih pravnih posledica", rekao je Okanović.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 14
jbt koje ludilo
Pa ja skacem s padobranom pa mogu i da poginem i da padnem na nekog na zemlji pa ga povredim/ubijem pa nemam nikakvu zabranu a ovi sto ne nose pojas malte ne anatemisani
G
Članovi familije "gospodine" su i deca, članovi familije "gospodine" su i stari i nemoćni i bolesni i između ostalog i oni koji su izleteli kroz vetrobransko staklo pri manjem sudaru i ostali nepokretni - ni u jednoj državi, srednjeg ili modernog doba, takvi članovi nisu sposobni da "žive od sopstvenog rada", neki zbog svoje starosti, nesrećnog slučaja na koji nisu imali nikakav uticaj, defekta pri rođenju ili kasnije stečene bolesti, a neki svojom svesnom i namernom neodgovornošću.
Zbog lica kakvi ste vi koji smatraju da su iznad zakona se nadam da će kazne za prekršaje biti minimalno duplirane.
necu pojas
E posto su drzave takve kakve su, a punjenje budzeta pravdaju bezbednosnim rizicima, zato i postoje stipaljke i laznjaci
Takodje, u modernoj drzavi 21. veka, za razliku od srednjeg veka, clanovi familije ne bi trebalo da zavise od glave familije vec da su nezavisni i zive od sopstvenog rada.
Sto se pak vozaca autobusa tice, dovoljno da stanete na ulaz/izlaz sa autobuske stanice i da pogledate koliko ih nosi pojas. Cak su i policajci revnosniji od njih (iako i kod njih svaki 50. nosi pojas)
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar