Direktorka Direktorata Mirjana Čizmarov rekla je da postupak inspekcijskog nadzora još nije završen i da će po njegovom okončanju izveštaj biti predstavljen javnosti. Čizmarov je dodala da do tada ne može da iznosi nikakve detalje.
Direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore Radojica Rovčanin danas je rekao da je 10. jula u 20.20 sati došlo do gubitka slike na našem radaru odnosno na našim panelima.
"Zato što je inženjer koji nama instalira dodatnu opremu za poboljšanje radarskih uslova i performansi greškom jedan kabal umesto u test sistem konektovao u operativni sistem, tako da smo automatski izgubili sliku. To se dešava, čovek nije imao nikakvu nameru, bio je pod stalnim nadzorom naših tehničara", objasnio je Rovčanin. Reč je o ekspertima iz kompanije Comsoft kod kojih se obučavaju zaposleni SMATSA.
"Bilo ko drugi da je prisustvovao i da je imao nadzor ne bi mogao tu ništa da uradi iz prostog razloga jer je taj čovek ekspert, ali se dešava i ekspertima. I 'Apolo' 13 je izgubio sliku (1970. godine), došlo je do kvara pa su ljudi jedva preživeli. Svaka tehnika može da se pokvari, koliko je danas, na primer, u Srbiji palo sistema, da ne pričamo u svetu", naveo je Rovčanin.
Ističe da je Kontrola letenja postupila automatski po proceduri, što je najvažnije i da SMATSA poseduje sistem za takve situacije, koji većina kontrola leta u Evropi nema: "Mi smo ispraznili nebo za pola sata iz razloga bezbednosti, uveli tzv. rejt ziro - nebo bez aviona, otklonili kvar i posle 50 minuta vratili normalan saobraćaj. Ispoštovali smo sve procedure, prijavili smo događaj Direktoratu, kome i treba da prijavimo i prijavili smo Vojsci Srbije".
Rovčanin dodaje da je SMATSA takav slučaj imala i pre dve godine i da svaki put kada se uvodi neki novi sistem postoji i opasnost da negde dođe do problema i da se izgubi slika ili da dođe do poremećaja u navođenju aviona. SMATSA automatski tada iz razloga bezbednosti prazni nebo i otklanja kvar.
"To su stvari koje se dešavaju non-stop. Ovo su sve stvari koje su u Evropi od Nove godine imali i najveći provajderi. To se dešava skoro svim provajderima, ali ovo je sada ujdurma i namera određenih ljudi bivšeg Nadzornog odbora da prave od muve bumbara", tvrdi Rovčanin.
Kaže da, na primer, Hrvatska ranije nije imala sliku dva dana, da su u Rumuniji imali problema zbog štrajka, pa je sve avione sa njihovog neba preuzela SMATSA, kada su dnevno imali oko 3.000 aviona.
Kazao je da će predstavnici kompanije Comsofta doći u utorak u SMATSA da se izvine i ponude sve što je potrebno da nadoknade štetu. "Kažu - dešava se i nama", dodao je direktor SMATSA.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 16
/
bilo je tu nekih spletkaranja o njihovim srpskim platama, pa su prevelike za srpski prosek, pa ko im daje te pare -eu, internacionalna kontrola ili srbija
posle toga se sve stisalo do danas
dzungla
@deda
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar