Predsednik Opštine Paraćin Saša Paunović rekao je da je ta lokalna samouprava ranije pristala da preuzme upravljanje nad prugom Paraćin-Stari Popovac, ali je dodao da sada, nakon izmenjene ponude, tu ponudu treba odbiti.
"Ne pada nam na pamet da plaćamo železnici ili bilo kome drugome za održavanje pruge. Mi smo pristali da preuzmemo upravljanje nad prugom Paraćin-Stari Popovac zato što je postojala mogućnost da se njome upravlja u budućnosti preko javno-privatnog partnerstva i da bude u interesu kompanija kojima ona može da služi, poput Staklare, cementare i drugih, ali nemamo interes da preduzeću, koje za to već dobija novac iz budžeta, plaćamo održavanje te pruge", naveo je Paunović za Vojvođanski istraživačko-analitički centar.
Dodao je da na toj pruzi već dugo godina nema saobraćaja, ali lokalna samouprava uredno godišnje plaća 10 miliona dinara IŽS-u za održavanje pružnih prelaza.
"Preuzimanje prava upravljanja bio bi jedini motiv za zainteresovane fabrike za ulaganje u tu prugu, ali ovako, bez garancija da će IŽS ulagati u rekonstrukciju te pruge, a da lokalna samouprava za to mora da plaća 2,5 milona dinara godišnje, interesovanja za korišćenje te pruge jednostavno nema", poručio je Paunović.
Odbornici Skupštine grada Sombora usvojili su 23. maja, uz protivljenje opozicije, nacrt ugovora kojim se uređuje međusobna prava i obaveze upravljača infrastrukture i lokalne samouprave.
Kada ovakav, inače tipski ugovor budu potpisali Grad Sombor, te opštine Kula i Vrbas, sve tri lokalne samouprave plaćaće godišnje ukupno 10,5 miliona dinara preduzeću Infrastruktura železnice Srbije za održavanje pruge Sombor-Vrbas, koja je stanovništvu u tim sredinama inače od velikog značaja, naveo je VOICE.
Krajem prošle i početkom ove godine su lokalne samouprave, na čijim teritorijama se nalaze pružni pravci koje je IŽS prošle godine proglasila nerentabilnim, razmatrale sasvim drugačiju ponudu: da od državnog preduzeća koje je i formirano radi održavanje železničke infrastrukture u potpunosti preuzmu pravo upravljanja nad prugama, te da o njima, u sopstvenoj režiji, nastave da vode brigu.
Do ovakvog obrta, kako su za VOICE kazali u IŽS-u, došlo je zbog toga što lokalne samouprave "nisu ovog momenta spremne da preuzmu pravo upravljanja".
"Lokalne samouprave nisu ovog momenta spremne da preuzmu pravo upravljanja, shodno članu 9. Zakona o železnici, jer ne mogu da ispune sve zakonske procedure, odnosno nemaju ni sredstva, ni adekvatne kadrove, ni potrebne dozvole, sertifikate...", naveli su iz IŽS-a.
Milan Vučinić, predsednik Vojvođanskog društva za železnicu i nekadašnji savetnik generalnog direktora Železnica Srbije, rekao je za VOICE da je nepreciznost u pogledu projektovanih ciljeva obnove pruga i nedostatak garancija za obećana ulaganja, samo deo problematičnosti u ponudi IŽS.
"IŽS dobija novac iz budžeta, od zakupa zemljišta, od imovine, plaćaju im i preduzeća Srbija voz i Srbija kargo za trase za korišćenje pruga, i sad traže novac od lokalnih samouprava, koje bi u budućnosti mogle da se nađu u situaciji da, recimo, dobiju kvalitetne pruge, s pristojnom brzinom, ukoliko IŽS uspe da rekonstruiše pruge, što je malo verovatno u dogledno vreme, ali da tada ne bude interesa u Srbija vozu ili Srbija kargu za saobraćajem putničkih i teretnih kompozicija", naveo je Vučinić.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 4
100%Taksista
VladimirNS
izdrzaobezfunkcije
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar