Kako bi što više zaštitili životnu sredinu u Švajcarskoj najavljuju zabranu registracije dizelaša, dok je cilj Nemačke da u gradovima smanji emisiju štetnih gasova.
Kako piše
N1, stručnjaci tvrde da će se odluka Nemačke najviše odraziti na tržišta Balkana, Azije i Afrike i dodaju da bi u naredne tri godine oko 300.000 starih dizelaša moglo da završi u Srbiji. Drugim rečima,
Srbiju će preplaviti tehnologija od koje naprednije evropske zemlje odustaju.
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanović navodi da ćemo voziti kola koja u ovom trenutku ne zadovoljavaju visoke zdravstvene standarde u Nemačkoj.
"Ali će zato u Srbiji ona biti bolja vozila nego ona koja trenutno imamo. Sve je to ekonomska kategorija, donošenje ovakvog zakona nije motivisano samo zdravstvenim problemima, jer su ta vozila postojala i pre deset godina, pa su ta vozila vožena. Motivisano je i novim ciklusom proizvodnje", objašnjava on.
Međutim, član upravnog odbora Asocijacija uvoznika polovnih automobila
Milan Belin kaže za
Blic da je glavno pitanje kada će dizelaši biti proterani iz Nemačke.
"Evropska unija je već donela odluku da do 2025. godine prestane sa proizvodnjom dizel motora, ali to ne znači da će tada i prodaja biti zabranjena. Dakle, ne verujem da će dizelaši uskoro biti proterani", dodaje on.
U ovom udruženju smatraju da će, kada dođe do uvoza polovnjaka, ponuda biti kvalitetnija, ali upozoravaju građane da ne bi trebalo da imaju prevelika očekivanja.
"Mladi automobili ne mogu da imaju tako povoljnu cenu kao što sada imaju vozila stara od 15 do 20 godina. Takođe, cena će zavisiti i od godišta, kubikaže i mnogih taksa. Poplava polovnih dizelaša ne bi trebalo da utiče na kupce novih automobila, kojih u Srbiji ima između 20.000 i 25.000", poručuju Belin za Blic.
Po pisanju N1, 46 odsto automobila prodatih u Nemačkoj u 2016. bili su dizelaši, dok u Srbiji oni čine 60 odsto prodatih automobila. To je, prema rečima profesora Tehnološkog fakulteta Petra Đukića, jedan od razloga zašto je Srbija jedan od najvećih zagađivača u Evropi.
"Mislim da svaki stanovnik Srbije emituje preko 6,2 tone ugljen-dioksida. Možda je jedini trend rasta veći u Kini i Indiji, tako nekim velikim zemljama - zagađivačima. A to će nas koštati. Ne samo zbog onoga što je princip ulaska u Evropsku uniju, kao poglavlje 27 već je i zbog toga što imamo ogromne štete, pre svega u zdravlju javnom i drugim problemima koji nastaju zbog ogromnih troškova zagađenja", zaključuje Đukić.
I dok se u Evropi očekuje sve veća zastupljenost električnih vozila, ona su u Srbiji čista egzotika. Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova registrovani je
tek 114 vozila na električni pogon i 90 hibridnih vozila. Više o tome
OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 12
White Power
Ne beri brige, ti u omrazenoj EU ne bi mogao ni da skidas gledj sa kible.
U kafane ne zalazis-tako da si bezbedan.
White Power
Ne beri brige, ti u omrazenoj EU ne bi mogao ni da skidas gledj sa kible.
U kafane ne zalazis-tako da si bezbedan.
abc
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar