Planom optimizacije broja zaposlenih od 2016. do 2020. godine planirano je znatno smanjenje kadra u železničkom saobraćaju, što zahtevaju svetske finansijske organizacije.
Predlog nove organizacione strukture bi, kako navode za 021.rs u ovom preduzeću koje upravlja javnom železničkom infrastrukturom, trebalo da obezbedi "optimalan proces rada, nesmetano odvijanje i bezbednost železničkog saobraćaja". U IŽS tvrde da se planirano smanjenje odnosi najviše na radnike u administraciji, što u Sindikatu izvršnih službi srpskih železnica odbacuju kao neistinu.
"Tačno je da će se administracija smanjiti za 50 odsto, što je za oko 440 radnika s obzirom na to da u administraciji radi oko 880 ljudi. Dakle, ostaje još 1.200 radnika, šta je sa tim? Naravno, to se odnosi na radnike na terenu. To će uticati na bezbednost saobraćaja, a infrastruktura železnica je već sada u očajnom stanju, jer se ne održava. Ukoliko vi otpustite te radnike, postavlja se pitanje ko će onda održavati železnice", kaže za 021.rs predsednik sindikata Nebojša Nikić.
On dodaje da će za svaku situaciju koja se dogodi na pruzi, kada se radnici otpuste, odgovornost snositi IŽS, "jer su tamo gde je bilo potrebno da radi pet ljudi zbog bezbednosti, stavili jednog".
U procesu izrade Predloga nove organizacione strukture učestvovali su i sindikati, a sa svim dešavanjima bilo je upoznato i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
"Na primedbe koje su sindikati dostavljali u toku rada radne grupe dati su obrazloženi odgovori, mada se mora konstatovati da konkretnog i usaglašenog predloga organizacione strukture od strane svih reprezentativnih sindikata nije bilo", kažu za 021 u IŽS.
Po Nikićevim navodima, sindikat je preduzeću dostavio elaborat kojim se predlaže kako bi trebalo da izgleda struktura firme. Za IŽS ideja decentralizacije preduzeća, po kojoj bi postojali ogranci u Novom Sadu, Beogradu, Nišu i drugi gradovima, delovala je neosnovano.
"Kada imate decentralizaciju, onda moć nije koncentrisana. Oduzeli bi im se tenderi, javne nabavke, jer bi to bilo u nadležnosti 'čvorova', koji bi se brinuli i o pruzi i stvari bi funkcionisale kvalitetnije. Direktor u Novom Sadu bi nabavio ono što mu je potrebno, a sada je kod Šojić. To znači da ako hoćeš da kupiš šine moraš i da uzmeš i šrafove koji ti nisu potrebni. Ovako bi stvari bile drugačije", dodaje sagovornik 021.rs.
U Ministarstvu saobraćaja i infrastrukture navode za 021.rs da je prošle godine iz IŽS otišlo oko 1.500 radnika, od čega je 1.300 otišlo dobrovoljno uz otpremninu. Isti uslovi, odnosno otpremnine od 240 evra biće ponuđene i ove godine. Nikić smatra da ovog puta neće mnogo radnika otići dobrovoljno iz preduzeća.
"Tražili smo sastanak sa ministarstvom u vezi sa otpremninama, kako bi se razmotrili kriterijumi. Situacija nije ista, prošle godine je veći deo radnika otišao dobrovoljno, a to se sada neće dogoditi. Tražićemo da otpremnine budu veće", zaključuje on.
Sindikati zameraju što se otpuštanje radnika predstavlja kao jedini vid štednje, zbog čega su i ranije upozoravali na moguće posledica odlaska velikog broja zaposlenih od kojih direktno zavisi odvijanje železničkog saobraćaja. Iz Sindikata železničara Srbije mogle su se čuti tvrdnje da je
kranji cilj da se IŽS oslabe kako bi nakon toga preduzeće moglo da bude prodano Rusima, o čemu možete da čitate
OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 18
Mikan
Aleksandar
o.vozova
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar