Naveo je da su za neke postupke kazne povećane, a za neke smanjene.
- Umanjenje kazne se pre svega odnosi na administrativne segmente, na primer kada neko ne produži vozačku dozvolu na vreme. Pooštrene su kazne za vozilo koje, na primer, zaobilazi vozilo koje je stalo da propusti pešake ili za vožnju pod dejstvom alkohola - rekao je Stefanović.
On je istakao da sa dva promila alkohola u krvi čovek teško da može da vidi bilo šta, a ne da vozi i da je tada šansa da udari nekoga i oduzme mu život veoma velika, kao i da je za takvo ponašanje neophodna oštra kazna.
- Mene kazne za vožnju u alkoholisanom stanju uopšte ne dotiču. Zašto bi vas brinule kazne za vožnju pod dejstvom alkohola, ako u takvom stanju ne sedate za volan - rekao je Stefanović.
Za sedam prekršaja predviđene su najstrože kazne od 100.000 do 120.000 dinara:
1. Obilaženje ili preticanje vozila koje se zaustavilo ili se zaustavlja da propusti pešake na pešačkom prelazu.
2. Vožnja bez vozačke dozvole ili u vreme kada je dozvola oduzeta.
3. Prevoz deteta mlađeg od 12 godina na mestu vozača ili na mestu koje nije predviđeno za sedenje.
4. Odbijanje vlasnika vozila da na zahtev policajca da podatke o identitetu osobe kojoj je dao vozilo na upravljanje ili korišćenje.
5. Preticanje kolone vozila pod pratnjom.
6. Nepoštovanje pravila u slučaju da vas sustigne vozilo pod pratnjom.
7. Davanje vozila nekome ko je do te mere umoran, bolestan da nije sposoban da vozi, ko nema vozačku dozvolu odgovarajuće kategorije ili mu je dozvola istekla.
Pored novca, vozačima koji naprave neki od ovih prekršaja, sledi i zabrana vožnje najmanje na devet meseci, uz 13 do 15 kaznenih poena.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 18
Đorđe
Šta bi trebalo i šta ne bi smelo je jedna stvar, a šta se dešava u praksi je sasvim nešto drugo.
Cilj nam je, nadam se, da predupredimo ono neželjeno što se dešava, a ne da se zadovoljimo kažnjavanjem po nesreći koja je nekoga koštala života ili zdravlja zato što neko nije postupio onako kako je trebalo ili kako je morao da postupi.
Lično još nisam upoznao vozača koji će stati na pešačkom prelazu i kad ne vidi pešaka. Takođe, nije mi poznato da me bilo komi propis obavezuje da se zaustavim ispred pešačkog prelaza nezavisno od toga da li pešaka ima ili nema. Poznato mi je samo dana pešačkom prelazu moram da "propustim" pešake (dakle, ljude od krvi i mesa, a ne vazduh).
Zato se Iz vašeg teksta nameće zaključak da vi nemate iskustva kao vozač, te da ste znak STOP pomešali sa zebrom.
Недељко
DragChe
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar