Naime, predsednik se tokom svečanosti u subotu nijednom rečju nije osvrnuo na kašnjenja u izgradnji na Koridoru 10 i 11, piše Danas. Treba reći da nije reč o malim kašnjenjima, naprotiv, u pitanju su godine, te shodno tome postoji realna sumnja javnosti u najnovija Vučićeva obećanja. Otkako je njegova Srpska napredna stranka na vlasti, u Srbiji prvi najavljeni rok u kome je trebalo da Koridor 10 bude završen je bila 2014. godina. Obećanje koje je dao predstavnik koalicionog partnera, socijalista Milutin Mrkonjić, tadašnji ministar infrastrukture, nije ispunjeno i rok je prolongiran.
Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović je odredila za Koridor 10 - kraj 2017. godine. Međutim, sredinom ove godine, Mihajlovićeva je morala da promeni stav i ponovo pomeri rok, sada na kraj 2018. sledeće godine.
Neispunjena obećanja kada je reč o izgradnji Koridora 10 nisu tipična samo za naprednjačku vlast. Podsećanja radi, 2008. godine Mlađan Dinkić, tadašnji ministar finansija, izjavio je da je završetak autoputa na Koridoru 10 i 2011. godine prioritet Vlade Srbije. U maju 2009. godine tadašnji predsednik Srbije Boris Tadić naglasio je da će "ova vlada ispuniti obećanje i završiti izgradnju autoputa", ali do 2012. godine kada je pao sa vlasti. Tadić nije uspeo u tome.
Milutin Mrkonjić je 2009. godine obećao da će "autoput na pravcu Koridor 10 od Leskovca do granice sa Makedonijom i od Niša do granice sa Bugarskom biti završen za dve i po godine". Onda je nakon godinu dana uverio javnost da ne kasni sa izgradnjom autoputa i da će biti završen do maja 2012. godine.
Goran Rodić, potpredsednik Građevinske komore Srbije, kaže za Danas da su brojni neispunjeni rokovi za završetak izgradnje Koridora 10 plod paušalnih obećanja političara neutemeljenih u stvarnosti.
"Razlog je taj što su političari davali izborna obećanja koja su bila nerealna, a da se pri tome nisu konsultovali sa strukom. Pričali su ono što im je odgovaralo, a ne u skladu sa onim kako se odvija situacija na terenu. Izgradnja može da se odvija nesmetano ako su urađeni projekti i ako je izvršena eksproprijacija. Postoje i objektivne okolnosti koje mogu da uspore radove kao što je, recimo, pojava klizišta. Ako gledamo iz tehničkog ugla, kada je reč o Koridoru 10 i 11, postoje realne šanse da se posao završi u toku sledeće godine. Ne bih mogao da preciziram o kom mesecu je reč, ali bi oba koridora mogla da budu završena do kraja 2018. godine. E sad, kako će sve izgledati u praksi videćemo jer su neke deonice poput Grdeličke klisure prilično zahtevne za izvođenje", navodi sagovornik Danasa.
Arhitekta Mahmud Bušatlija kaže da je veoma nezahvalno, s obzirom na objektivnu situaciju, tvrditi da će Koridor 10 i 11 biti završeni u toku iduće godine. "Ono što je indikativno je da nerealne prognoze o završetku kapitalnih radova uvek daju političari, a ne profesionalci. Dosad je bilo više kašnjenja kada je reč o izgradnji Koridora 10. Čak i kad bude izgrađen, on neće imati onaj značaj koji je planiran jer su se u okruženju izgradile alternativne saobraćajnice. Tako da će obim saobraćaja na Koridoru 10, kada bude završen, biti tek malo veći nego što je sada slučaj. S obzirom na dosadašnju praksu, teško je poverovati da će velike kapitalne saobraćajnice biti izgrađene u roku koji su odredile aktuelne vlasti", ističe Bušatlija.
On dodaje da je osnovni razlog za veliko kašnjenje u poslednjih 17 godina činjenica da su poslove obavljale firme koje nisu bile ni stručne ni sposobne da odgovore zadatku. Detaljnije čitajte u današnjem broju Danasa.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 15
LALA
Zbog cega si ljut ?
Nervirach
Radnik
Ne daj Bože prestanka radova.
Garant vladajuće partije daju jedne drugima preporuke i modele, jer su svi već oblizali prste na Koridoru.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar