Vozači gradskih autobusa masovno napuštaju Beograd i Novi Sad

Beogradu nedostaje na stotine vozača autobusa, a situacija je postala toliko alarmantna da svako ko ima dozvolu D kategorije može da računa na siguran posao.
Samo iz beogradskog GSP-a u poslednje vreme otišlo je oko 150 vozača, izjavio je za RTS direktor ovog preduzeća Željko Milković.
 
"Nešto smo uspeli da nadomestimo. Dobili smo saglasnost Grada, ali to ide sve teže i teže. Teško je naći ljude, imamo stalno otvorene konkurse", kazao je on.
 
Deo vozača u GSP prešao je iz redova privatnih prevoznika, pa je i kod njih nastao problem manjka zaposlenih. Kako Blic saznaje od prevoznika, vozači im odlaze u GSP jer imaju nešto bolje uslove rada, ali i referencu za odlazak u neku inostranu firmu. U Hrvatskoj vozači autobusa zarađuju i više od 800 evra, već u Sloveniji ta brojka je duplo veća, a u nekim evropskim zemljama i više od 2.500 evra. S druge strane, rad na gradskim linijama je najteži.
 
"Gradski saobraćaj je najteži režim rada vozača. Vožnja stani-kreni, veliki broj prepreka na putu, automobili, biciklisti, pešaci... Putnici stalno ulaze i izlaze i o njima treba voditi računa", kaže Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
 
Vozači biraju međugradske i međunarodne linije, a rad u inostranstvu za njih ne predstavlja problem - provedu nedelju, dve u inostranstvu, pa se vraćaju porodicama.
 
Manjak radne snage veliki je problem i za bezbednost u saobraćaju, tvrdi Božović za Blic. Kažnjavanje nesavesnih vozača ne donosi željeni rezultat jer su oni svesni i da pored ekscesa koji su napravili nema ko da ih odmeni, a otvorena su im vrata i da pređu kod nekog drugog prevoznika.
 
Podsetimo, mesecima je i gradski prevoz u Novom Sadu neredovan jer nedostaje vozača autobusa. Situacija je toliko alarmantna da pojedini vozači, rečeno je za 021 u sindikatu GSP, rade slobodnim danima.
 
"Već duži period se suočavamo sa manjkom vozača. To je tako zato što jedan broj vozača, zbog loših plata i teških uslova rada, napušta preduzeće i odlazi u zemlje Evropske unije gde su višestruko više plaćeni. Onda preduzeće pokušava da angažuje vozače da rade na slobodan dan, što je teško, jer je tim ljudima dosta i tih pet dana koje odrade, tako da teško mogu da dođu i šestog dana. To se posebno odrazilo kada su bile niske temperature u zimskom periodu, kada se povećao broj vozača na bolovanju. Isto tako i sada kada su visoke temperature, zbog loših uslova rada, većina vozila nema klimu, povećao se broj ljudi na bolovanju i ne možemo da ispoštujemo u potpunosti red vožnje, pa se pojedini polasci ni ne dogode", naveo je predsednik sindikata "Nezavisnost" u ovom preduzeću Obrad Tepić za 021.rs.
 
Istovremeno, građani su revoltirani jer se autobusi uopšte ne pojavljuju na stanicama u vreme po redu vožnje, zbog čega kasne na posao. U jednom periodu, kada je počelo obimno raskopavanje ulica u skoro svim delovima grada, busevi nisu uspevali ni da isprate izmene u redu vožnje, zbog čega su vozili pogrešnim trakama.
 
GSP za naš portal nije imao objašnjenje o nepojavljivanju autobusa na stanicama, ali su u preduzeću dodali da je odlazak vozača na rad u inostranstvo zbog većih zarada "višegodišnji problem svih prevozničkih firmi u regionu", te da je u preduzeću stalno raspisani konkursi.
 
"JGSP 'Novi Sad' stalnim konkursima i obukama uspeva da nadomesti odlazak zaposlenih i očuva broj vozača koji je neophodan za nesmetano funkcionisanje preduzeća", poručili su sredinom avgusta za 021.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • G

    06.10.2017 12:55
    @Pa zbog tebe - zbog tebe i takvih kao što si ti nam je uništen sistem vrednosti, upravo zbog takvih kao što si ti što građane etiketirate i šikanirate na osnovu njihovog porekla ili mesta rođenja, a naročito kada neistomišljenike pokušavate da etiketirate "dođošima" jer ste glupi i nesposobni. Upravo zbog takvih kao ti, nesposobnih da rade u tržišnoj ekonomiji, nesposobni za život jer su odgojeni od nesposobnih staratelja koji su ih podigli sa pričom da ne treba da rade ništa jer su rođeni u Vojvodini i time imaju pravo da budu društveni paraziti. Primitivni, divlji sa plemenskim načinom razmišljanja. A kad se domognete vlasti, što i jeste jer nisu ovi sada oduvek bili u vlasti, onda divljački i vladate. Vojvodina je i sa vama i sa ovima siromašila i propadala jer ste svi potpuno isti, nema nikakve razlike. Da ste i vi valjali ostali biste tamo odakle ste i došli, čak i ako ste nebeski narod koji nije došao niodakle već sa neba pao u Vojvodinu. Upravo je svo zlo i stiglo upravo sa vama divljima, sirovima i bahatima, sa vama koji znate samo da fašistički lajete na svoje sugrađane jer vam smeta mesto njihovog rođenja. Na žalost normalni ljudi su ili pobegli ili polako venu jer nisu imali snage da vas nauče da je fašizam propala ideologija i da vam ukažu da nije normalno da se tako ponašate u 21. veku što niste u svojim divljim plemenima na vreme naučili.
  • lovac

    05.10.2017 20:35
    žao mi je profesora
    Problem je vrlo lako rešiv povećate plate i ljudi neće odlaziti u inostranstvo. A ovaj profesor je naj glasniji i očigledno ljubomoran što on nemože da ode u Nemačku da radi jbg profo PROFESORI NISU NA CENI i ovde što učite decu bolje da idete na pecanje.
  • ojebbb

    05.10.2017 13:44
    za Vozac
    U pravu ste, i osim toga što ste u pravu, ipak ste vi vozač, pa niste dobro razumeli ono što sam napisao(a što ste "originalno" vi u vašem komentaru ponovili): - kriza je u celoj državi, i ona traje mnogo duže nego ovo što se trenutno dešava u JGSP, znači svima. Bez namere da vređam bilo koju političku opciju (a ISTE su sve - imaju zadatak da izvuku sredstva za mandata vlasti) tako da plata koju profesori primaju jeste mala ali i vozači imaju takvu, pa se ne može govoriti o lošem položaju vozača, pre bih mogao da kažem da je položaj profesora mnogo gori, najpre samim tim što su mnogo školovaniji od D kategorije plaćeni isto kao vozači, čija je takođe mala plata - toliko dobra - čak predobra- jer je ista kao profesorska!! Razumete? Nemojte da vas to vređa, čak treba da budete ponosni jer ste izjednačeni sa profesorima. Svako ko je imao ambicije da bude priznat u društvu i naučnom radu, nije ih ispoljavao ni D kategorijom ni željom da bude plaćen kao vozač..Nadam se da uspevate da me razumete. Profesori koji tezgare u dve tri škole - dobiju otkaz, ja samo to tražim i za vozače u JGSP - iz puke želje da se mi ostali vozimo normalno! - a da neki novi mladi ljudi, sada zamenski vozači, budu uljudno zaposleni sa šansom za pristojan život (kada već ovi stari neće da rade posao koji je plaćen kao profesorski). Razumete?Ni profesori na fakultetima nisu naučeni kako da prežive sa 50.000 pa tako morate i vi, kao i svi drugi..živite i radite gde hoćete i pustite druge da žive!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija