Sve više prigovora na rad kurirskih službi zbog oštećene robe

Nacionalna organizacija potrošača Srbije poslednjih meseci dobija sve veći broj prigovora potrošača na rad firmi koje se bave isporukom pošiljki, ali i na trgovce koji svojim vozilima isporučuju robu na adrese kupaca.
Trećina primedbi se odnosi na vreme za koje je isporučena roba, a sve je više i onih koji se organizaciji javljaju zbog loše usluge i isporuke oštećene robe koju oni kasnije ne uspevaju da reklamiraju i zamene.
 
"Najvažnije je da građani zapamte da bi oni koji primaju pošiljku ili drugo lice koje je ovlašćeno za to, odmah prilikom uručenja, a najkasnije narednog radnog dana, trebalo da reklamiraju oštećenu pošiljku. U suprotnom, pravo na naknadnu štete moraće da ostvaruju u odgovarajućem sudskom postupku", kaže za "Politiku" predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović.
 
On ističe da je operater dužan da se o osnovanosti reklamacije izjasni u roku od osam dana od dana prijema reklamacije.
 
Ono što mnogi potrošači nisu znali, a NOPS ih podseća, jeste to da kupci kojima trgovac isporučuje neku robu na adresu, ali sopstvenim vozilom, imaju pravo da robu pregledaju odmah, pre nego što potpišu da su je primili u ispravnom stanju. To nije slučaj kada pošiljke isporučuju kurirske službe.
 
Prema podacima potrošačkih organizacija, opravdanje koje kurirske službe najčešće daju kao odgovor na reklamaciju i kako bi izbegle obavezu nadoknade štete jeste navodno neodgovarajuće pakovanje robe. 
 
Pravni savetnik NOPS-a Mladen Alfirović objašnjava da to ne može biti izgovor, jer je logično da se svaki paket koji je firma preuzela od pošiljaoca smatra ispravnim. Ali, kako kaže, Zakon o poštanskim uslugama maksimalno štiti operatere i otprilike je sva odgovornost na onome ko šalje robu. On veoma teško može da dokaže da nije odgovoran za oštećenje pošiljke.
 
Alfirović podseća potrošače da kada smatraju da su oštećeni treba da se jave potrošačkoj organizaciji, a postoji i mogućnost podnošenja privatne tužbe.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • eto rekoh sta mislim

    06.11.2017 14:25
    @ Novosadjanka

    Slatka moja, u pravu ste, ko radi, taj i greši, pa tako i moja malenkost. Pogrešno sam se izrazio....Obično tako to biva kad čovek hoće dva posla istovremeno da obavlja. Inače, stojim iza svoje tvrdnje, da je broj radnih sati u mesecu ( ne nedelji ) tih ljudi 280-300 sati, bar prema tvrdnji i svedočenju dvoje mojih zaposlenih, koji su nekad radili kao kuriri u tim kurirskim službama, I da ne bude zabune, ne opravdavam ja te ljude, njihove postupke, ponašanje, već sam samo želeo da pokušam da ukažem na uzroke, da prikažem kako stvari realno stoje. Verovali ili ne, lično sam i sam više puta bio oštećena stranka koja je imala probleme i neprijatnosti u radu sa tim kurirskim službama, te otuda moja potreba da se informišem malo detaljnijije o ovoj problematici, odnosno da komentarišem.
  • pera

    06.11.2017 14:08
    @novosadjanin
    Recimo Bex Expres ne da da se otvori posiljka pre nego sto se potpise da je ista primljena u ispravnom stanju. Nece da ti daju dok ne potpises i skines svu odgovornost sa njih.
  • -c-

    06.11.2017 13:31
    Dosta transfera frustracije
    @eto rekoh sta mislim
    Obicno nisam neko ko komentarise, ali ovaj put nisam uspeo da se uzdrzim. Apsolutno se slazem da je rad u neljudskim uslovima nesto sto ovi ljudi dozivljavaju svaki dan, ali isto tako sam misljenja da ih to nikako ne opravdava za lose postupanje sa posiljkama.
    Zamislite, na primer, situaciju gde lekar, frustriran svim onim sto mu se desava - rad u smenama, nemogucnost specijalizacije, nametnuta administracija, neplacen prekovremeni, itd itd odluci da se sveti na pacijentima (btw, i ovo se desava). Da li ga to opravdava?
    Neko ko ocekuje posiljku mozda zivi u jos goroj situaciji i to sto treba da mu pristigne je nesto sto ce mu barem na kratko ublaziti depresiju mukotrpne svakodnevice, a onda sledi hladan tus; jedina stvar kojoj se toga dana radovao ili za koju je godinama skupljao pare je stigla polomljena, a isti je u nemogucnosti da pomogne sebi.
    Prijatelji, ako ste besni, nemojte da pogresni ljudi ispastaju zbog toga; uzvratite na pravom, a ne na pogresnom mestu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

RTS podneo krivičnu prijavu zbog blokade

RTS je podneo krivičnu prijavu Prvom osnovnom javnom tužilaštvu u Beogradu protiv NN lica zbog blokade objekata RTS-a u Takovskoj i Aberdarevoj ulici i na Košutnjaku.