Arsov je istakao da površinska korozija nije razlog da vozilo bude tretirano kao tehnički neispravno, ali da na šasiji vozila, odnosno na nosećim delovima karoserije i podu vozila nije dozvoljena dubinska korozija niti korozija koja je izazvala rupu.
Načelnik je objasnio da su prema kriterijumima koje propisuje novi Pravilnik o tehničkom pregledu vozila, koji je se primenjuje od 5. jula, dozvoljena manja oštećenja na vozilu koja ne utiču na bezbednost saobraćaja, poput ogrebotine, ulegnuća nastalih pri parkiranju vozila, nedostatak bočne lajsne, naprsline na prednjim i zadnjim farovima.
"Nisu dozvoljena veća mehanička oštećenja karoserije, šasije, poda, nadgradnje, kabine", rekao je Arsov.
Prema njegovim rečima, ni manje oštećenje vetrobranskog stakla nije razlog da ono bude okarakterisano kao neispravno. Međutim, kako je naveo, ukoliko na vetrobranskom staklu postoji više manjih ili većih oštećenja, koja utiču na normalnu vidljivost vozača, onda se smatra neispravnim.
Arsov je ukazao da se ispravka pogrešno upisanih podatka o najvećoj dozvoljenoj masi putničkih vozila, kao i utvrđivanje boje vozila obavlja samo u slučaju kada vlasnik menja saobraćajnu dozvolu. On je dodao da i dalje, kao i po starim propisima, vozilo može biti višebojno.
Načelnik Uprave saobraćajne policije objasnio je i kako se, na tehničkom pregledu, tretiraju prepravke na vozilima.
"Ugradnja montažno-demontažnih uređaja na vozilima, koji služe za prevoz prtljaga, ne smatra se prepravkom vozila", objasnio je Arsov.
On je istakao da se prepravkom vozila, koja mora biti ispitana, smatra promena vrste vozila, naknadna ugradnja motora drugog tipa, uređaja za spajanje vučnog i priključnog vozila.
"Prepravkom se smatra i promena komandi za upravljanje vozilom lica sa invaliditetom, zamena komande uređaja za upravljanje i drugih komandi direktno vezanih za proces upravljanja vozilom sa desne na levu stranu vozila, kao i svaka druga promena deklarisanih karakteristika uređaja na vozilu, poput zatamnjivanja stakala, naknadne ugradnje svetlosnih uređaja i metalnih ojačanja karoserije", objašnjava Arsov.
Arsov je poručio da će pripadnici saobraćajne policije, u kontroli saobraćaja na putu i prilikom nadzora tokom tehničkih pregleda, posebnu pažnju usmeriti na identifikaciju vozila i ispravnost uređaja koji mogu da ugroze bezbednost saobraćaja.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 21
Veronika
Milicija bi trebalo da proverava gume na kolima, jer ih neodgovorni , a snalažljivi vlasnici zamene sa novim, pozajmljenim za tu priliku, samo da prođu tehnički.
Pitam se samo, ako naša administracija usklađuje zakone sa evropskim, kada će ukinuti godišnju registraciju vozila? Kola se registruju na vlasnika kad ga kupi i promene se prijavljuju i upisuju u saobraćajnu, samo kad se vlasnik preseli na novu adresu, promeni boju kola, motor...
Da li sem ubiranja poreza, ova registracija služi čemu?
Нисам механичар
У питању је механизам, а сваки механизам, па тако и механизам техничког прегледа боље ради кад се ПОДМАЖЕ!
@jo
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar