Zakazan protest zbog gaženja prava potrošača u Srbiji

Udruženje "Efektiva" saopštilo je da će u ponedeljak, 27. avgusta početi protest zbog gaženja prava potrošača u Srbiji.
Zakazan protest zbog gaženja prava potrošača u Srbiji
Foto: Pixabay
"Zbog konstatnog unižavanja prava potrošača, koje se ogleda u indolentnom ponašanju prema gorućim pitanjima iz ove oblasti, zaštitničkom odnosu prema načinu rada komunalnih preduzeća, kao i zaštitničkom odnosu prema organizacijama potrošača koje predvode osobe sa kriminalnom istorijom, Udruženje Efektiva je donelo odluku da stupi u protest", navodi ovo Udruženje.
 
Protest će započeti u ponedeljak u 9:30 časova podizanjem šatora ispred Ministarstva trgovine u Nemanjinoj ulici u Beogradu.
 
Kako ističu u "Efektivi", ovo ministarstvo je nadležno za sprovođenje programa zaštite potrošača, pa iako je od strane nekoliko udruženja potrošača bilo obaveštavano o propustima koji se dešavaju, nije došlo do bilo kakvih pozitivnih promena.
 
"Ministarstvo nije prihvatilo sugestije vezane za nepoštenu poslovnu praksu koju trgovci sprovode u delu njihovog tereta dokazivanja saobraznosti robe, gde pojedini veliki trgovci obućom, odbijaju i opravdane reklamacije potrošača bez ikakve stručne analize. Takođe, ministarstvo nije prihvatilo sugestije vezane za nezakonitu naplatu usluga komunalnih preduzeća. Od početka letnje sezone dogodilo se i nekoliko krupnih prevara putnika, naglim prestankom rada nekoliko turističkih agencija, što je takođe u zoni odgovornosti ministarstva, a za šta niko iz ovog ministarstva ili inspekcija nije snosio nikakvu odgovornost", ističu u "Efektivi". 
 
Ministarstvo nije prihvatilo ni sugestiju o nezakonitom sakupljanju ličnih podataka potrošača, gde se potrošači onemogućavaju čak i da ukažu na neki problem, ako pre toga ne ostave svoje lične podatke, koji se dalje, bez odobrenja prosleđuju ministarstvu, čime zapravo udruženja potrošača primorava na kršenje zakona.
 
Takođe, potpuna je neshvatljiva veza ministarstva sa licima sa kriminalnom prošlošću, "koji su osvedočeni prevaranti i falsifikatori, hapšeni po nekoliko puta zbog utaje poreza, a kojima ministarstvo služi kao sponzor i finansijer u provizornoj zaštiti prava potrošača". 
 
"Potpuno je neshvatljivo da ministarstvo godinama finansira lice koje zbog ličnih dugova i prevara, godinama unazad progone izvršitelji, koje godinama unazad nema ličnu imovinu ni primanja, ali preko udruženja koje kontroliše obrće desetinu miliona dinara prihoda. Ta ista udruženja su po godinu dana bila u blokadi računa, ali ni to nije imalo uticaja na njihov odnos sa ministarstvom", navode u Udruženju "Efektiva".
 
Kako zaključuje "Efektiva", interes ministarstva nije poboljšanje položaja potrošača, već upravo stagnacija ili čak unižavanja njihovih prava, a sve u cilju zaštite interesa trgovaca. "Dokaz za to je odsustvo bilo kakve konkretne aktivnosti ili podnošenja odgovornosti za katastrofalno stanje u ovoj oblasti, gde običan potrošač teško da može da ostvari i najosnovnije pravo."
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Slavica

    26.08.2018 15:21
    Prava?
    Čudi me da je dozvoljen protest. Prosto, ovde smo navikli da su naša prava puka formalnost.
  • Dule

    26.08.2018 14:58
    Nasi potrosaci su vecinom prevaranti..Meni je u radnju vracano namerno ostecena roba da bi im vratio pare posle 5 meseci...Dodju ostave ti cek mole te da pustis cek za 5-6 meseci i onda se pojave pre pustanja ceka sa reklamacijom kazu vratite mi cek..Hoce gospoda da se oblace i da prate modu a mi da im placamo to..Odu devojke u butike u cetvrtak obuku se za vikend pa u ponedeljak vracaju..Ma nasi potrosaci gledaju samo kako da te prevare...Koliko sam samo puta video moju robu na FB profilma koja mi je vracena posle dva tri dana..Uzmu lepo robu odu na slavu,svadbu ,rodjendan i eto ih posle dva dana..Kada pises nalog za ispravku moras da uzmes podatke od musterije i ja ne budem lenj pa po imenu malo pogledam profil kad moja roba na nekom slika okacena osmeh na licu i kako prodje dogadjaj ajmo da vracamo robu i da trazimo pare..Stite vi nas trgovce bolje od prevaranata.Ne kazem ima i opravdanih reklamacija koje treba resiti ali makar 50-60% su prevarantske reklamacije.
  • Herc

    26.08.2018 14:54
    Neverovatno
    Kod Kineza u "Pandi" ne primaju kovanice od 1,2,5,10 i 20 dinara...Zvao sam sve moguce inspekcije i uniju potrosaca i,naravno,nije nicija nadleznost..Cak su me uputili na Narodnu banku Srbije...A znaju Kinezi da uzimaju iste te kovanice za kusur u prodavnicama

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija