"Nažalost, takvih slučajeva je sve više i ljudi nam se masovno javljaju. To jeste loš poslovni potez, ali je teško tako nešto dokazati i sankcionisati", potvrđuje za
Novosti Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
Papović potvrđuje da zbog velikog broja vlasnika automobila koji otklanjaju nedostatke na svojim vozilima da bi mogli da prođu tehnički pregled po novom, strožem pravilniku, pojedini servisi jednostavno biraju posao koji će im doneti veću zaradu.
"Mogli bismo da ovo podvedemo pod diskriminaciju potrošača, što jeste kažnjivo zakonom, ali je i jako teško dokazati. Preostaje vlasnicima da se obrate nama, da se ti servisi nađu "na listi", da javnost sazna za njih", kaže Papović.
Nedavno je čitateljka Novosti, kada joj je "zazvečao auspuh" tokom vožnje svratila u poznati auto-servis na Novom Beogradu. Majstor je samo odmerio vozilo i kada je čuo da je "opel korsa" 1999. godište, jednostavno je rekao da ne primaju vozila starija od 2000. godine i poručio joj da ide u neki drugi servis.
Čitateljka je, srećom, veoma brzo naišla na drugi servis, u kome joj je majstor rekao da se "auspuh otkačio", pričvrstio ga i nije čak ni naplatio petominutni rad.
"Postavlja se pitanje, šta bi bilo da je umesto auspuha koji se otkačio, a što u suštini i nije beznačajni i bezazleni kvar, prvi majstor odbio da primi vozilo kome otkazuju kočnice i da je to vozilo ubrzo izazvalo sudar. Mislim da bi posledice morao da snosi i taj servis", kaže Dragan Škrnjić, analitičar automobilskog tržišta.
Ipak, u Udruženju potrošača kažu i da bi taj majstor verovatno prošao bez kazne. "Posledica je tu jasna, ali bi kod dokazivanja uzroka bilo puno problema. Suviše bi bilo komplikovano, skoro nemoguće dokazati krivicu tog nesavesnog majstora", dodaje Papović.
Papović kaže i da će se takva loša poslovna politika veoma brzo obiti o glavu i auto-servisima i majstorima.
Muku muče vlasnici starijih vozila i sa rezervnim delovima. Najčešće ih nalaze na auto-otpadima, u oglasima. "Zakonska obaveza proizvođača automobila je da sedam godina posle prestanka proizvodnje nekog modela i dalje mora da prave delove za njega", kaže Dragan Škrnjić.
On kaže da ozbiljne auto-kuće kroz svoju servisnu mrežu brinu o svim vozilima, bez obzira na godinu proizvodnje i da čak smišljaju razne pogodnosti za vlasnike tih automobila. "Nažalost, ima i onih koji jednostavno žele brzu zaradu i oni prave lošu reklamu svom brendu. Nisam siguran kako bi prošli kada bi se vlasnici tih vozila požalili principalima", dodaje sagovornik Novosti.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 20
ex Pezos
Medjutim cinjenica je ,po svemu sudeci , nesto drugo.Gomila (namerno koristim taj izraz) njih ne sme prici vozilu bez laptopa jer nemaju iskustvo da na osnovu sluha ili onoga sto je u njihovoj a ne memoriji laptopa , dijagnostikuju kvar.
Sve je manje majstora , asve vise servisera.
Posmatrač
Zato što se kod nas od poluznanja zanata bolje zarađuje nego od pravog znanja.
Mehsnicar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar