Priča o dolasku ispostave Srpsko - ruskog humanitarnog centra iz Niša na aerodrom "Ečka" izazvala je veliku pažnju domaće javnosti, ne samo u Zrenjaninu, nego i u celoj Srbiji.
Na nedavnoj sednici Saveta Srednjobanatskog upravnog okruga jedna od tačaka dnevnog reda bilo je ustupanje aerodroma za potrebe humanitarnog centra, odnosno, konstatovano je da postoji dobra volja da se to učini.
- Istina je da je ovde bio načelnik Srednjebanatskog upravnog okruga Dušan Šijan, sa delegacijom u kojoj su bili i predstavnici ruske misije iz Niša, ali nije bilo konkretnih najava izgradnje centra za obuku. Zbog toga smo pomalo zatečeni - kaže direktor preduzeća "Aerodrom Zrenjanin" Marinel Giležan.
On napominje da aerodrom "Ečka" ima izuzetne potencijale, ali i da u njega treba mnogo uložiti, da bi postao reprezentativan.
- Nije problem infrastruktra, ni potencijal koji aerodrom poseduje, čak ni dogradnja i opremanje, ali na njemu treba da rade stručni ljudi, i to mnogo osoblja, specijalizovanih službi. Ima još aerodroma koji su sređeni, a nemaju operatera koji bi na njima radili. Održavanje u punoj funkciji najveći je problem - ističe Giležan.
Nisu do kraja razrešeni ni vlasnički odnosi. Objektom sada upravlja Aero klub "Zrenjanin", preko firme "Aerodrom Zrenjanin", na čijem je čelu Giležan. Aerodrom poseduje, uz upravnu zgradu, hangar od 2.400 kvadrata, visine preko šest metara. Tu su i dva objekta, u jednom se nalazi servis opšte avijacije, a s druge strane su restoran, učionice, padobranska sekcija. Aerodrom je registrovan za avione do 5,7 tona, a poseduje i tri dromadera koji mogu da se koriste za gašenje požara i za potrebe poljoprivredne avijacije.
Travnata pista može da izdrži i veće i teže letelice. Široka je 80 metara i naslonjena je na staru betonsku koju su pravili Nemci u Drugom svetskom ratu. I danas se koristi drenažni sistem koji su Nemci izgradili.Na aerodromu je, inače, dosta "parkiranih" aviona i jedrilica, u hangarima, uglavnom u privatnoj svojini, a ima i letilica koje su vlasništvo Aero kluba "Zrenjanin".
Jedan gost iz Švajcarske palio je svoju mašinu i rulao pistom, ali nije želeo da uzleti. Tu je stacionirano šest pilotskih škola. Nekada se upravljalo iz kontrolnog tornja, sada to ide radio vezom, a kompletan vazdušni prostor vodi kontrola u Batajnici. Moguće je i noćno letenje. Godišnje se ovde ostvari i do 6.000 sati naleta, što nema nijedan manji aerodrom.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 2
kiki
Džaba pričati...
Ali, na našu žalost, amerikanci će biti brži u Vojvodini.
Iskoristiće Egzit, koji je kao ideja ponuđen i plasiran iz pravca američke humanitarne organizacije IRD.org
Sad znamo i zašto.
Detalji nisu za objavljivanje.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar