Novi Sad i druge opštine voljne da se očuvaju pruge, ali nijedan ugovor još nije potpisan

Četrnaest vojvođanskih gradova i opština iskazalo je interes za preuzimanje upravljanja nad pružnim pravcima koji prolaze kroz njihovu teritoriju, ali do sada, međutim, nijedna lokalna samouprava nije potpisala ugovor sa preduzećem "Infrastruktura železnice Srbije" o preuzimanju obaveza daljeg održavanja i ulaganja u pružne pravce, saznaje VOICE u Pokrajinskoj vladi.

Među pravcima za koje je preduzeće "Infrastruktura železnice Srbije“ (IŽS) prošle godine utvrdilo da su mu neisplative za održavanje, te je održavanje ponuđeno lokalnim samoupravama, nalaze se pruge u Vojvodini na kojima, istina, odavno nema bilo kakvog saobraćaja, ali i one na kojima se svakodnevno odvija kakav-takav putnički i/li robni saobraćaj.

Na potonjim, ukoliko lokalne samouprave ne prihvate da ih u budućnosti održavaju, moglo bi da dođe do obustave javnog prevoza putnika i robe, potvrđeno je Voice-u u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Takva sudbina, rečeno je u tom ministarstvu, preti prugama Sombor-Vrbas i Rimski Šančevi-Žabalj. Upravo je za ova dva pravca, kao i za još dva (Rimski Šančevi-Orlovat, odnosno Šid-Sremska Rača), Pokrajinska vlada prošle jeseni zatražila da budu izuzeti sa liste pruga koje IŽS ne želi više da održava.

Kako je potvrđeno VOICE-u u Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj,  sa teritorije AP Vojvodine interes za preuzimanje održavanja pružnih pravaca iskazali su Temerin, Žabalj, Novi Sad, Šid, Sombor, Kula, Vrbas, Zrenjanin, Plandište, Vršac, Sečanj, Senta, Kanjiža i Bačka Palanka.

U ranijim zvaničnim i nezvaničnim razgovorima za Voice predstavnici lokalnih samouprava u Vojvodini nisu "na prvu loptu" odbacivali ideju o preuzimanju održavanja pružnih pravaca na teritoriji svoj opštne, ali su pri tome ukazivali na brojne nepoznanice koje su pratile tu ponudu. Napominjali su, ipak, da bi procena troškova održavanja mogla da bude presudna za donošenje konačne odluke.

Inače, prema podacima koje je IŽS dostavilo Voice-u, kilometar održavanja pruge na godišnjem nivou iznosi oko 20 hiljada evra.

Više o ovoj temi pročitajte na sajtu VOICE na ovom linku.

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Smenski radnik

    30.04.2017 20:34
    Sretan 1. Maj...
    Ma, jok, to sve treba istopiti u kineskoj železari, zajedno sa lokomotivama.
    A novce dati Beogradu da napravi Beograd u vazduhu.
    A mi ćemo se snaći u nadolazećem ratu, snabdevaće će ići konjima i vučnim kolima.
    Bar ćemo vratiti gajenje konja i izradu čeza.
    Bićemo velesila u čezama, posle rata.
    Tol'ko od mene, sretan vam Praynik Rada.

    p.s.
    Čestitka se ne odnosi na članove i glasače SNS, među kojima je i moj stvoritelj,
    poslanike i vladajuće političare.
    Za njih, neki EU praznik.
  • održavanje

    30.04.2017 20:28
    da li to znači da ako novi sad plaća održavanje, da dobija i deo prihoda koji se ostvaruju na toj pruzi? ili je prosto jedno preduzeće koje vodi lošu poslovnu politiku rešilo da OPET prevali sve na građane, tipa mi ćemo da finansiramo održavanje, oni će da koriste to sve, iznajmljuju i zarađuju?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Vojvodina