Kako piše "Dnevnik", još ranije su privrednici tražili od nadležnih u opštini da razgovaraju sa nadležnima u Pokrajini i Republici na ovu temu, jer je postojeći put u lošem stanju. Jedan projekat je već bio urađen 2008. godine, puno se pričalo i pisalo, ali se sve na tome završilo.
"Prema analizama stručnih službi i u komunikaciji sa zainteresovanim subjektima, pre svega privrednicima, zaključeno je da rekonstrukcija bivšeg magistralnog puta M-7, a sada državnog puta Bačka Palanka – Futog (Novi Sad) predstavlja jedan od osnovnih uslova bržeg razvoja Bačke Palanke i Bačkog Petrovca, ali i Novog Sada", kaže se, pored ostalog u tekstu Incijative bačkopalanačke lokalne samouprave.
Dalje se napominje da ova deonica nije bezbedna za odvijanje motornog saobraćaja niti je uslovna za odvijanje saobraćaja prema standardima, kategoriji i rangu koji ima.
Ovaj putni pravac po svim strateškim dokumentima, prostornim planovima, određen je kao jedan od glavnih pravaca u regiji, a deonica, pošto je državni put, u nadležnosti je Javnog preduzeća "Putevi Srbije".
Nadležni u lokalnoj samoupravi kažu da se godinama traži proširenje puta i sanacija oštećenog kolovoza, ali to kaže i privreda koja se žali na velike troškove zbog sporog i nebezbednog transporta. Veliki broj Palančana i Petrovčana svakodnevno raznim povodima i potrebama, mora da putuje u Novi Sad, gde su škole, fakulteti, porodilište, bolnice, radna mesta, kulturne insticije, sportski događaji...
Predračunska vrednost za rekonstrukciju, te 2008. godine, iznosila je 936,568 miliona dinara, piše u Inicijativi. Ta cena podrazumevala je odvijanje mešovitog saobraćaja, na jednom kolovozu sa dve saobraćajne trake, da se kolovoz sa 5,9 proširi na 7,7 metara. Po računici iz 2008. godine, a evro je tada vredeo 83,97 dinara, rekonstrukcija puta po jednom kilometru iznosila bi 517,448 evra.
Stručnjaci kažu da bi sada ova investicija iznosila okvirno 1,39 milijardi dinara. Ceo tekst "Dnevnika" možete pročitati
OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 28
NS49
Vojvodina je uvek na repu razvoja ali imali smi i mi svoje rukovodstvo pa ko je branio Pajtiću da izdejstvuje koncesije za te puteve.?
Marko
Boki
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar