Panamski kanal je bio spreman za brodove 1. juna. Konzorcijum zadužen za radove saopštio je nedavno da je obavljeno više od 2.000 testova i proba i da su rezultati pokazali da Panamski kanal "funkcioniše na svetskom nivou".
Radovi koji su koštali 5,2 milijarde dolara, trebalo je da budu završeni u oktobru 2014, ali su niz prekida radova i sporova oko rashoda doveli do nekoliko odlaganja.
U okviru proširenja uvedene su šire brodske prevodnice koje će smanjiti čekanje i ubrzati prolazak brodova, i omogućiti prolazak brodova većih od standarda "panamaks" (Panama+maximum - najveći koji mogu da prodju kroz Panamski kanal).
Taj standard je uveden 1914. godine kada je otvoren Panamski kanal, ali sada svetskim okeanima plove mnogo veći brodovi, dugački i kao tri fudbalska terena s kapacitetom 2,5 puta većim od brodova "panamaks".
Brod "Andronikos" s kapacitetom od 9.400 kontejnera izabran je na lutriji, na kojoj su učestvovale kineska kompanija Kosko (Cosco) i norveška Valenijus Vilhemsen Lajns (Wallenius Wilhemsen Lines).
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 1
pera
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar