FOTO: Biciklistička vožnja pored novosadskih ustanova zbog Futoške ulice

Oko 200 ljubitelja bicikala protestovalo je vožnjom pored nadležnih institucija zbog očajnog stanja Futoške ulice i drugih ključnih biciklističkih staza u Novom Sadu.

Protest u organizaciji Novosadske biciklističke inicijative reakcija je na sve gore stanje biciklističkih staza i nedovoljno ulaganje u iste, iako je broj Novosađana koji se svakodnevno služe biciklom iz godine u godinu sve veći.

Predsednik NSBI Marko Trifković poručio je prisutnima da je ovo samo početak mogućeg otpora u slučaju ignorisanja potreba građana.

Predstavio je i "gosta" na protestu, Zorana Bukvića iz Beograda, člana udruženja "Ulice za bicikliste" i jednog od boraca za očuvanje biciklističke staze kod Promenade, uz naselje "Beograd na vodi". On za 021 kaže da je potrebno voditi male bitke koje će upornošću dati rezultate, naročito u manjim sredinama, u kojima se građani ipak više pitaju od vladajućih struktura. On dodaje da je problem razvoja i ulaganja u biciklističke staze počeo još u vreme vlasti DS, ali se sada nekonsultovanje građana i bahatost povećala.

Biciklisti su se nakon govora provozali pored Skupštine Grada, Zavoda za izgradnju grada i JP "Urbanizam", koji su najzaslužniji što je ova saobraćajna manjina ugrožena.

Inače, u ZIG-a još nisu stigli odgovori na pitanja 021 u vezi sa zahtevima biciklista.

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Marko Trifković

    21.06.2016 00:29
    NSBI
    Posmatrač, na glavnoj gradskoj saobraćajnici Futoška ulica - Futoški put ne postoje drugi prioriteti. Kolovoz je u dobrom stanju, bez rupa, izbočina i slično. Biciklistička staza i trotoar nisu. Nema izgovora, za dva meseca doslednog rada čitava deonica može da se dovede u upotrebljivo stanje. Putari su sposobni, inžinjeri znaju svoj posao, znaju šta je standard ispravne biciklističke staze i kakve i kolike devijacije su dozvoljene tehničkim normativima, para u budžetu ima, zajednica podržava te radove. Kad ako ne sad? Trenutno je prilična pažnja uperena u Futošku ulicu i Futoški put, za sada ne tako mali broj ljudi gleda uglavnom sa podrškom i odobravanjem. Daleko bolje bi bilo i za imidž javnih preduzeća da se iskoristi prilika i ovaj posao uradi do kraja, što bi svakako pozdravili i NSBI i zajednica.

    Inače u saobraćajnoj politici (kada se postavi sve pro et contra) u gradovima automobili se nalaze najniže na lestvici prioriteta, prvo pešaci, zatim biciklisti i javni prevoz, pa tek onda automobili. Neka simbolična taksa za lokalne puteve i cena održavanja automobila tu ne menjaju bitnije stvari. Svako dobro.
  • Nataša

    20.06.2016 13:11
    @prolaznik
    Mi biciklisti smo bahati na trotoarima, možda zato što su nam bezobrazni pešaci uzurpirali bici staze. Svaki dan vozim bicikl na posao i u povratku, i nema dana da ne poludim od pešaka koji se pored trotoara, nonšalantno šetaju bici stazom. Pa još kad im trubneš, jer zvonce ne čuju (nekad ne čuju ni trubu), umesto da se sklone, oni se okreću, da vide šta li to cvrkuće iza njih, i ako se pomere, to je otprilike 2,5cm u kontra stranu.
    Staze su zaista u katastrofalnom stanju, neobeležene, nefunkcionalne...
    Kod BIG-a uopšte nema znak STOP, a vozači uopšte niti gledaju da li se neki biciklista spušta niz most, a o nekom zaustavljanju - propuštanju da ne govorim.
    Nisam znala za ovo okupljanje, možda za sledeći put malo organizovanije to najaviti.
    Pozdrav!!
  • Posmatrač

    20.06.2016 12:40
    @Marko Trifković
    Svako normalan podržava da se srede svi resursi infrastrukture, ali moraju da postoje prioriteti.
    Problem je što neka interesna grupa ponekad pokazuje više želje da iritira javnost isticanjem problema i "aktivacionim egzibicionizmom", nego racionalnim nastojanjem da se reši problem. Ometati saobraćaj "protestom" zbog nekoliko neravnina na biciklističkoj stazi je sve drugo osim odgovornog i zrelog pristupa.

    Pored toga, bicikl je mnogo manje finansijske vrednosti nego motorno vozilo, šteta na biciklu zbog nailaska na podignuti asfalt (korenje drveta je uzrok problema) potencijalno je nesrazmerno manja od moguće štete na motornom vozilu zbog oštećenog kolovoza.

    Vlasnik vozila plaća (prilikom registracije) i nadoknadu za uređenje puteva, pa nikom od njih ne pada na pamet da se organizuje u protest "Za NS bez udarnih rupa", verovatno zato što su i upućeni koliko nešto košta i koliko smo kao zajednica bez para.

    Poenta: vremena su teška i svako sebe i svoju nevolju treba racionalno da stavi na pravo mesto.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti