Proverite koliko je vaše dete bezbedno u auto-sedištu
Pokreću se razni programi zarad povećanja bezbednosti dece u saobraćaju, a u Agenciji za registraciju i prepis motornih vozila Lončar-NS mnoštvo je takvih usluga na raspolaganju.
Deca u Srbiji češće stradaju kao putnici u vozilu, nego kao pešaci. Više od 90 odsto dečjih sedišta se neispravno koristi u saobraćaju, pokazalo je istraživanje Centra za promociju bezbednosti saobraćaja.
U motornom vozilu na prednjem sedištu ne sme da se prevozi dete mlađe od 12 godina. Dete do tri godine starosti prevozi se u bezbednosnom sedištu, odnosno korpi, osim u vozilima za javni prevoz putnika. Dete do tri godine može se prevoziti na prednjem sedištu, ukoliko se prevozi u bezbednosnom sedištu, korpi, koja je okrenuta suprotno pravcu kretanja vozila, kada vozilo nema ili je isključen bezbednosni vazdušni jastuk.
Dečija auto sedišta koja se prodaju u radnjama u Srbiji moraju da budu atestirana i označena standardom ECER 44/04 (ili 44/03). Ukoliko ga trgovci prodaju bez ovakve etikete, to ukazuje da sedište nije atestirano na bezbednost i u tom slučaju se ne preporučuje za decu. Većina sedišta na našem tržištu je homologovana, što znači da su atestirana na bezbednost, ali i dalje ima slučajeva da trgovci nude svašta i ubeđuju kupce da oznake o bezbednosti nisu važne.
Da bi dečije auto-sedište bilo sigurno i bezbedno, automobil mora da bude ispravan i prekontrolisan, što znači da sva sedišta, a posebno zadnje, moraju da budu dobro fiksirana. Upravo takve usluge tehničkog pregleda, između ostalih, pružaju u Agenciji za registraciju i prepis motornih vozila Lončar-NS.
Kako za 021.rs objašnjava vlasnik Vukašin Lončar, u agenciji upućuju klijente da obrate pažnju na ispravnost dečijih sedišta. “Stalno apelujemo na njih da obavezno provere ispravnost i kupuju proverena dečija sedišta, kako bi njihova deca bila sigurna. Ukazujemo i na vezivanje putnika na zadnjem sedištu, što je po zakonu obavezno, kako bi svi putnici u vozilima bili bezbedniji”, kaže on.
Kako dodaje Lončar, registracija u toj agenciji biće gotova u najkraćem mogućem roku, a mogu se ugovoriti i ostali programi iz oblasti osiguranja.
“Naše usluge se mogu koristiti plaćanjem na 12 mesečnih rata bez odlaska u SUP, putem čekova i administrativnom zabranom. Pored registracije, radimo osiguranja i tehničke preglede”, navodi Lončar.
Potrebno je obnoviti registraciju na svakih godinu dana, koliko važi tehnični pregled, osiguranje, a samim tim i saobraćana dozvola. Lončar-NS vodi računa o svojim klijentima, tako što ih 20 dana pre isteka registracije obaveštava o tome, dodaje Vukašin Lončar.
Za one koji putuju u inostranstvo, Lončar-NS nudi prepis vozila. Zeleni karton je obavezan dokument ako se vozilom domaće registracije putuje van zemlje, a potreban je za Makedoniju i Bosnu i Hercegovinu. Njihova cena je 2.000 dinara.
Lončar-NS se nalazi u Bulevaru cara Lazara 25, a ostale informacije kao i zakazivanje dostupni su na 021/63-61-531 i 063/399-733, kao i putem mejla loncarv@eunet.rs.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar