Uskoro rekonstrukcija Sentandrejskog mosta, radovi će trajati možda i celu godinu

Lokalna i pokrajinska vlast su najavile da zajedno kreću u nekoliko projekata u Novom Sadu, a među njima se ističe rekonstrukcija Sentandrejskog puta zajedno sa postojećim mostom, kao i izgradnjom dodatnog paralelnog mosta preko kanala DTD.

Mada se iz najava najviših gradskih i pokrajinskih funkcionera čini da će sve početi koliko sutra i biti uskoro gotovo, realnost je da Novi Sad čeka nekoliko godina radova na jednoj od najprometnijih saobraćajnica. To potvrđuju i sami akti koje je lokalna vlast već donela.

Pošto se ovi radovi planiraju već godinama zbog teških oštećenja mosta i potrebe da se Sentandrejski put proširi, a stalno su odlagani zbog nedostatka novca, najveći deo dokumentacije je spreman i realno već tokom 2017. godine će početi bar deo poslova na ovoj važnoj gradskoj saobraćajnici.

To se može očekivati na postojećem mostu preko kanala, za šta su uveliko opredeljena sredstva u budžetu Grada u visini od 125 miliona dinara, što je nešto više u odnosu na prvobitno planiranu sumu početkom godine.

"U 2016. godini planira se rehabilitacija Sentandrejskog mosta. Na osnovu više izdatih inspekcijskih naloga, a nakon pregleda mosta od strane stručnih službi, kao i urađenog glavnog projekta kojim se zahteva sanacija, neophodno je pristupiti rehabilitaciji mosta. Potrebna sredstva u odnosu 50%:50% obezbediće se iz budžeta grada i od JP "Putevi Srbije". Planirani izdaci za radove na rehabilitaciji uvećani su za 45 miliona (25 miliona Grad i 20 miliona "Putevi"), a oni su uvećani jer je utvrđeno da su neophodna dodatna sredstva za rehabilitaciju. Sanacija mosta će se izvoditi nakon što se potpiše Ugovor o zajedničkom finansiranju sa "Putevima Srbije" koji će potom sprovesti i javnu nabavku", navodi se u dokumentima o uređenju građevinskog zemljišta koji je Skupština grada nedavno usvojila.

U samim aktima se navodi i da je plan da se pored već opredeljenih 125 miliona dinara, u 2017. godini odvoji još 100 miliona dinara za popravku mosta koji je izgrađen 1964. godine.

Inače, Sentandrejski most je dug 195 metara, širok 12 metara i za proteklih 50 godina nije ozbiljnije rekonstruisan, već su samo povremeno obavljane manje ili veće popravke. Radovi koji će se sad izvoditi će zbog obimnosti izgledati kao potpuno rušenje postojećeg i gradnja novog mosta i izvesno je da će možda i celu godinu biti zatvoren za saobraćaj.

O gradnji paralelnog mosta za sada nema puno informacija, osim da se on planira. U samim aktima Grada se navodi da sada sledi izrada idejnog rešenja i idejnog projekta, ali nigde nema pomena novca. Ono što je od ranije poznato je da je za gradnju novog mosta pored postojećeg Sentandrejskog porebno i do pola milijarde dinara. Pošto se radi o velikoj sumi, za pretpostaviti je da će se u njegovu gradnju pored Grada i "Puteva Srbije" uključiti i pokrajinska vlast.

Dok se početak rekonstrukcije mosta može očekivati uskoro, a gradnja novog u malo daljoj budućnosti, o proširenju Sentandrejskog puta za sada nema nikavih preciznijih informacija. Ipak, može se očekivati da će se zbog saobraćaja to odvijati paralelno sa radovima na mostovima.

Ono što je poznato je da Zavod za izgradnu grada trenutno radi na tome da se projektuje proširenje saobraćajnice, pa je u budžetu za izradu tehničke dokumentacije planirano osam miliona dinara. Takođe, u delu budžeta grada gde se navode planirane investicije vidi se da lokalna vlast procenjuje da će proširenje Sentandrejskog puta uslediti 2018. godine, jer je za tada isplanirala da izdvoji 120 miliona dinara za tu namenu.

  • cuscus

    05.10.2016 08:21
    most
    Sto se jedite?
    Poslove oko mosta vodi najiskusniji kadar vradikalski, potkovan je behatonskim iskustvom.
  • Joca

    05.10.2016 07:49
    premijer
    Dali ce premijer videti odobrenje za ove radove-popravku od godinu dana.Ako i on to odobrava onda ce izvodjaci sa Beograda na vodi prebaceni kao pojacanje,inace bi radovi trajali 16god.

















    Otvore radove i kucaju radne sate za radnike i masine a na gradilistu nema nikog.Poznat pristup ifrastrukturnim poslovima u Srbiji zaostaloj zemlji,niko da lupi rukom o sto i prekine tu praksu.









  • @Nikola Slana Bara

    05.10.2016 07:29
    Milana Slana bara
    Ne daj Boye da su svi u NS u svim delovima grada tako yatucani i plitkog raymisljanja kao ti.
    1. Ne treba nam novi most yato sto i postojece saobracajnice ne moyemo da odrzavamo. Po toj logici nam ne treba na auto put, ni tunel kroy frusku goru a i sto bi ti yiveo na slanoj bari ako nemas kintu da yivis na tatarskom brsu/ hajde se ti onda iseli u Srbobran , vidis kako ti je logika plitka
    2. Bulevar Evrope rasterecuje saobracaj iz pravca Zapada a cela guzva krece od centra prema Severu i Sevara prema centru, i sve se sliva na taj most gde i nastaje najveci kolaps
    3. Po toj tvojoj logici smanjenja brzine i smanjenja broja vozila, recimo kada bi se srusio most i zatvorila saobracajnica jel da bi bilo mirno, tiho, bezbedno, kako je to samo Nikola sa Slane Barice navikao. Prijatelju zivis u gradu, u gradu koji se siri, tu ce biti BULEVAR kao sto je nastao na mestu Temerinske ili tamo gde nastajao Bul.oslobodjenja, siguran sam da je i tada bilo nikola koji su tvrdili da im to ne treba. Hoces centar Slane Bare bez Bulevara ?!?!
    4. tek na cetvorici si se doveo u vinklu, i TO treba uraditi ali i most i bulevar

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti