Sve više vozača GSP-a odlazi u inostranstvo, gradski prevoznik zapošljava nove
U sindikatu su naveli da je za proteklih godinu dana otišlo 50 vozača, od kojih su neki sa višegodišnjim iskustvom, dok u GSP-u navode da za sada nema problema sa kadrovima.
Osnovni uzrok odlaska vozača iz GSP-a je što su pre desetak godina plate vozača bile 700-800 evra (u dinarima), a sada jedva da pređu 500 evra. S druge strane, kao vozači autobusa ili kamiona u zemljama EU mogu da zarade dve hiljade evra, a nekad i više.
U GSP-u za 021.rs navode da je trenutno u preduzeću zaposleno više od 620 vozača i u ovom momentu imaju redovnu fluktaciju radne snage.
"Od početka godine iz preduzeća je otišlo blizu dvadeset vozača, od kojih deo u penziju, tako da mogu da kažem da zasad nismo imali značajniji odliv ovih kadrova. Međutim, imamo najave nekih vozača da će napustiti preduzeće zbog odlaska na rad u inostranstvo. Smatram da to neće ugroziti redovno funkcionisanje javnog prevoza, s obzirom da smo na vreme, prateći svetske trendove na tržištu rada, počeli sa pripremama baze kandidata ovih profila koji će biti angažovani sa naše strane. Manjak vozača autobusa i kamiona je globalni problem, a vozači odlaze u inostranstvo gde su im ponuđeni bolji materijalni uslovi, na šta mi kao javno preduzeće ne možemo da utičemo", navodi za 021.rs izvršni direktor GSP-a Nikola Jokić.
On dodaje i da GSP ovakvu situaciju nije dočekao nespreman, s obzirom da već duže vreme prave bazu kadrova koji moraju da prođu sve faze testiranja i selekcije.
"Na osnovu prijava i molbi za zaposlenje koje svakodnevno stižu u preduzeće, organizujemo testiranja za sve prijavljene kandidate sa položenom D kategorijom, koji bi hteli da budu deo tima vozača gradskog prevoznika. Svi koji uspešno završe testiranja ulaze u našu bazu kadrova i po potrebi ih pozivamo da se aktivno uključe u rad gradskog prevoznika, te koristim i ovu priliku da pozovem sve zainteresovane kandidate, kojima možemo pružiti sigurnu i pristojnu zaradu da nam se jave i budu deo našeg tima", kaže Jokić.
GSP su ova zapošljavanja vozača dozvoljena iako je na snazi odluka Vlade Srbije o nezapošljavanju u javnom sektoru. Svake godine posebna komisija daje dozvolu da se nadomesti odlazak kadrova iz ovog preduzeća.
Inače, GSP je jedno od malobrojnih preduzeća u Novom Sadu koje na sajtu ima konstantno otvorenu stranicu na kojoj se mogu prijaviti novi kandidati za posao. Zainteresovani prijavu mogu da popune OVDE.
Komentari 31
HOMO-NS
roki
и треба
па што кукаш сад, финансирај странку и ћути. због вас смо и пропали. финансирате их, гласате за њих, скупљате им сигурне гласове, а сад кукаш? деца ће да вас се стиде.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar